آفتاب
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

مسجد نقطه مشترک همه مذاهب اسلامی است

مسجد نقطه مشترک همه مذاهب اسلامی است

تهران- ایرنا- رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این که مسجد تکامل یافته معابد است، گفت: مسجد نقطه مشترک همه مذاهب اسلامی است و با استفاده از این ظرفیت همه مسلمانان به وحدت بیندیشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام «محمد جواد حاج علی اکبری» روز دوشنبه در اجلاس روز جهانی مسجد با حضور رییس جمهوری گفت: همه انسان ها به عدالت و قسط امیدوارند اما قسطی که پیامبر بزرگ اسلام(ص) برای اقامه آن ماموریت دارد زمانی اقامه خواهد شد که با رهبر الهی به مسجد روی آورند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: مسجد جایی است که انسان ها به دور از همه آرایه ها، رنگ ها، قومیت ها، ملیت ها و نژادهاست و فقط به عنوان بنده خدا، سر برآستان حق بر زمین می گذارند.

حاج علی اکبری اضافه کرد: در طول تاریخ شاهدیم که دشمنان بشریت و سعادت انسان ها با مساجد مخالفند و همواره پرچم خرابی مساجد را در دست دارند، یا خرابی ظاهری و یا خرابی کارکردهای آن را برای منزوی ساختن مساجد دنبال می کنند.

وی با یادآوری هتک حرمت مسجد الاقصی در سال 1348 توسط صهیونیست ها، اظهار داشت: در جنگ 51 روزه اخیر غزه هم شاهد بودیم که رویه گذشته رژیم صهیونیستی تکرار شد و حدود 210 مسجد تخریب شد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: این دشمنی ها نشان دهنده کارکردهای والای مساجد است چرا که مساجد می توانند دوستان را به هم نزدیک و متحد کرده و به میدان بیاورند.

حاج علی اکبری با بیان این که اجلاس روز مسجد فرصت خوبی برای محکومیت جنایات صهیونیست هاست، گفت: همه دوستداران ادیان الهی را فرا می خوانیم که اگر امروز به مساجد جسارت می شود فردا نوبت کلیساها و صومعه ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم ، از این مراکز دینی و الهی حفاظت کنیم و سازمان های جهانی وظیفه مضاعفی دارند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: رییس جمهوری می خواهیم تا نگاه راهبردی به مساجد در تصمیم گیری ها شکل گیرد و از ظرفیت مساجد در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و دیپلماسی خارجی استفاده شود.

سیام(3)1429**1601**
کد N478078

وبگردی