آفتاب

فرماندار چابهار: رویکردها به ایجاد پتروشیمی مثبت است

فرماندار چابهار: رویکردها به ایجاد پتروشیمی مثبت است

فرماندار چابهار گفت: ایجاد صنایع پتروشیمی از الزامات استان است و باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، احمد موهبتی افزود: احداث پتروشیمی چابهار ظرفیت این بندر را در رابطه با اشتغال و سرمایه‌گذاری افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: رویکردها به ایجاد پتروشیمی چابهار مثبت است و باید حمایت‌های لازم از آن صورت گیرد.

فرماندار چابهار ادامه داد: اگر احداث پتروشیمی چابهار خلاف قانون باشد، مانع می‌شویم.

موهبتی افزود: سازمان محیط زیست نباید درباره این پروژه براساس شنیده‌ها قضاوت کند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اقدام صنعتی برای اجرای این پروژه در محل تعیین شده صورت نگرفته و در صورت وجود مشکل زیست‌محیطی مانع اجرای آن می‌شویم.

موهبتی افزود: صنعت پتروشیمی برای استقرار در چابهار باید مجوزهای قانونی را از مبادی مربوطه کسب کند.

وی اظهار کرد: اعلام مخالفت اداره محیط زیست سیستان و بلوچستان با احداث پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار اشتباه است زیرا تاکنون هیچگونه اقدام عملیاتی در این زمینه انجام نشده و صرفاً خیابان‌کشی در محل صورت گرفته است. هنوز هیچگونه اطلاعاتی از جزئیات طرح وجود ندارد و مخالفان طرح را مشاهده نکرده‌اند و تنها بر اساس شنیده‌ها قضاوت می‌کنند.

وی از برگزاری جلساتی با متخصصان پتروشیمی به منظور ایجاد این صنعت در چابهار خبر داد و تصریح کرد: درخواست کرده‌ایم برای اجرای پروژه پتروشیمی چابهار هم طرح دقیق ارائه و هم موانع قانونی احتمالی برطرف شود، چراکه در غیر این صورت این پروژه قابل اجرا نیست.

فرماندار گفت: منطقه آزاد چابهار نیز در اجرای این پروژه معتقد به اصولی است که در تمام دنیا رعایت می‌شود و در صورت وجود منع قانونی، با احداث این پروژه مخالفت می‌کند.

انتهای پیام

کد N477929

وبگردی