آفتاب

ابوطالبی: سیاست خارجی را عرصه منازعات داخلی نکنیم

ابوطالبی: سیاست خارجی را عرصه منازعات داخلی نکنیم

تهران-ایرنا- معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری با بیان این که سیاست خارجی حوزه منافع ملی و دیپلماسی رییس جمهوری مصداق اعتدال است، گفت: سیاست خارجی را عرصه منازعات داخلی نکنیم.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «حمید ابوطالبی» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نشست خبری رییس جمهوری در آخرین روز هفته دولت را دارای دو نکته بسیار مهم قانون گرایی و تبعیت از قانون درسیاست داخلی و حاکمیت منافع ملی در عرصه سیاست خارجی دانست.

وی با یادآوری بخش هایی از سخنان رییس جمهوری در این نشست خبری مبنی بر این که برای دیدار با اوباما برنامه ای ندارد و آمریکا در مذاکرات هسته ای مشکل اصلی ما است، گفت: آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی نیست و در اعمال تحریم های غیرقانونی و خلاف حقوق بشر به ملت ایران ظلم می کند.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این محورها نشان داد که در زمینه روابط دوجانبه، هسته ای، منطقه ای، بین المللی، تلاش های دو طرف برای اعتمادسازی چندان موفق نبوده و هنوز راه درازی در پیش است.

ابوطالبی تصریح کرد: این چهار محور نشان داد که برای اعتمادسازی باید گام های دیگری را هم برداشت و از اروپا تا روسیه و چین را به گونه ای جدی تر مدنظر قرارداد.

وی در ادامه یادآور شد: روحانی که خود سکان هدایت دیپلماسی را دراین دریای طوفانی دردست دارد، می بایست گاهی تُند براند و زمانی کُند؛ تا کشتی از این امواج سهمگین عبور کند، لذا درجایی که هدایت رهبری و سکان داری رییس جمهوری و حمایت ملت وجود دارد، نه مذاکره با آمریکا عده ای را دلواپس کند و نه پرخاش به آمریکا کسی را دلاور.

وی افزود: برداشت ها و نظرات گوناگونی از سیاسیون و متفکرین در این باره در رسانه ها ارایه شده که ارزشمند است از جمله این نظرات اعلام نقض وشکست توافق ژنو، همچنین ابهام در سیاست دولت تدبیر و امید است.

ابوطالبی اضافه کرد: سیاست خارجی حوزه منافع ملی، و دیپلماسی دکتر روحانی مصداق اعتدال است؛ سیاست خارجی را عرصه منازعات داخلی نکنیم.

سیام.9173**1336
کد N477919

وبگردی