آفتاب
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

در دولت تدبیر و امید، مساجد جایگاه عالی خود را پیدا کنند

در دولت تدبیر و امید، مساجد جایگاه عالی خود را پیدا کنند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در جنگ‌های اخیر در فلسطین و غزه رژیم صهیونیستی بیش از 200 مسجد را تخریب کرد که این خود نشان دهنده‌ی کارکرد فوق‌العاده مسجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در جنگ‌های اخیر در فلسطین و غزه رژیم صهیونیستی بیش از 200 مسجد را تخریب کرد که این خود نشان دهنده‌ی کارکرد فوق‌العاده مسجد است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ علی‌اکبری در اجلاس روز جهانی مساجد که صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: نام مسجد برای انسان مسلمان مومن، شوق انگیز، امید بخش و پیش برنده است و مسجد مانند خود اسلام تکامل یافته‌ معابد، قلمداد و معجزه‌ای از معجزات بزرگ اسلام عزیز و پیامبر (ص) محسوب می‌شود.

وی با مورد توجه قرار دادن موضوع عدالت و قسط اظهار کرد: قسط وقتی اقامه خواهد شد که مردمان با رهبر الهی خودشان به مسجد رو کنند چرا که در متن توحید است که عدالت و قسط مطرح می‌شود و برای این‌که مردم به اتفاق رهبری در مسیر قسط موفق باشند باید به سمت مسجد روی بیاورند چرا که آنجا به دور از همه آرایه‌ها، رنگ‌ها و قومیت‌ها و ملیت‌هاست.

وی افزود: رسالت و ماموریت مسجد این است که به زندگی انسان‌ها رنگ خدایی بدهد از این رو مسجد صرفا یک مکان نیست بلکه نهاد و مجموعه‌ای از معارف اسلام عزیز به شمار می‌رود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این‌که «در نگاه اسلام مسجد مرکز فرماندهی اجتماعات مسلمانان بوده است و از این طریق در برابر جبهه کفر متحد و بسیج می‌شدند» اظهار کرد: از این رو برای ما واضح است که چرا مسجد همواره مورد هجوم بوده است. مخالفان همواره پرچم خرابی ظاهری و باطنی و کارکردی مسجد را به دست خود داشته‌اند.

وی با اشاره به علت نامگذاری روز جهانی مسجد گفت: با توجه به هتک حرمت صهیونیست‌های پلید به مسجد‌الاقصی اولین قبله مسلمانان، سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد ایران مبنی بر نام گذاری این روز با عنوان روز جهانی مسجد را تصویب کرد.

علی‌اکبری مسجد را مرکزی برای تربیت انسان‌های مجاهد و مقاوم دانست و گفت: مسجد می‌تواند دل‌های مومنین را بسیج کند و به میدان بیاورد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این‌که «اجلاس روز جهانی مساجد فرصتی برای محکوم کردن رفتارهای زشت صهیونیست‌ها و صهیونیست‌های مسلمان نما در هر جای دیگر است» اظهار کرد: امیدواریم در دولت تدبیر، مسجد جایگاه عالی و شایسته‌ی خود را پیدا کند و کم و کاستی‌هایی که در گذشته وجود داشته است برطرف شود. ضمن این که بهتر است جلسه‌ای در دولت بنام و برای مسجد تشکیل شود.

علی‌اکبری همچنین در این جلسه از آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان موسس مرکز امور مساجد یاد کرد و گفت: ایشان سهم زیادی در ارائه خدمات در این عرصه داشته‌اند و در دوران جدید مدیریت نیز از رهنمودهای ایشان بهره‌مند شده‌ایم و امیدواریم خداوند آیت‌الله مهدوی کنی را به جامعه روحانیت بازگرداند.

در این مراسم از کتاب مسجد و سبک زندگی نوشته دکتر محمد تقی فعالی همچنین کتاب مسجد طراز زندگی نوشته محمد جعفرزاده رونمایی شد. ضمن این که بانک ایده مساجد به عنوان اولین بانک در این موضوع در فضای مجازی نیز به رونمایی رسید.

سامانه مجازی مسجد در بردارنده‌ی دیدگاه‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری با محتوای مسجد نیز در این مراسم رونمایی و از فعالان حوزه مسجد و ائمه جماعات نمونه تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N477887

وبگردی