آفتاب
بروجردی:

داعش دست پرورده و مورد حمایت آمریکا است

داعش دست پرورده و مورد حمایت آمریکا است

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حملات گروهک تکفیری گفت: در سوریه و عراق فجیع ترین جنایات بر سر مردم فرو ریخت. بی تردید پرورش این گروه و حمایت از آنها کار آمریکاییها است که به این مسئله خودشان بارها اقرار کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اختتامیه دومین دوره کنگره یازدهم اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان که صبح امروز در ساختمان شهید چیت سازیان اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت‌: ما برای حفظ  جایگاه خود در منطقه و حوزه بین الملل باید نگاهی به گذشته داشته باشیم.

وی افزود: ایران عزت و استقلالی نداشت، سرافراز نبود. یکی از افسران ارتش قبل از انقلاب می گفت شاه برای بازدید به ژاندارمری بهشهر رفته بود که آنجا با ورود وی ممانعت شد چون آمریکایی ها بر آنجا سلطه داشتند. ایران چنین وضعی قبل از انقلاب داشت تا این که امام خمینی(ره() چنین اقدامی را انجام دادند و با چنین شهامت و جسارتی بر دو ابر قدرت آن زمان قالب شدند.

بروجردی در ادامه افزود: علاوه بر 8 سال جنگ تحمیلی وضعیت ما بعد از جنگ ما به مراتب بهتر از وضعیت ما قبل از جنگ بود.

وی با اشاره به آیه «و ما رمیت ازرمیت و لاکن الله رما» تصریح کرد آزادی خرمشهر در محاسبات نظامی غیر ممکن بود. همه نیروهای نظامی هم به این مساله قائل بودند. باید توجه کرد که امام(ره) نفرمودند فرماندهان خرمشهر را آزاد کردند بلکه فرودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه  با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی که محصول و زاده انگلیس است افزود: در سال 2006 آمریکا تصمیم گرفت پرونده حزب الله که یکی از فرزندان انقلاب اسلامی است را ببندد تا این گروه جمع آوری شود. خانم رایس به لبنان آمد و گفت به زودی جنگ آغاز و حزب الله مغلوب خواهد شد. پس از آن در جنگ 33 روز مناطق مسیحی نشین و سنی نشین را هدف قرار ندادند و فقط مناطق شیعه نشین را مورد هجوم حملات قرار دادند.

وی در ادامه افزود: تمام موجودیت اسرائیل امنیت آن است. اگر این امنیت مورد خطر باشد موجودیت اسرائیل نابود خواهد شد. در جنگ 33 روزه اروپایی ها گفتند حزب الله باید نابود شود اما اسرائیل که موجودیتش مورد خطر واقع شده بود با ادامه جنگ مخالفت کرد. لذا جنگ بیش از یک ماه به طول انجامید.

جنگ 33 روزه و این قبیل جنگ ها نشان زوال رژیم صهیونیستی است و همچنین نشان قدرت جمهوری اسلامی ایران است. هیچ کدام از کشورهای عربی در جنگ 33 روزه به لبنان کمک نکردند، تنها کشور حامی حزب الله، ایران بود و از جمله حمایت های ایران می توان به کمک های نظامی و خدمات پزشکی و ... اشاره نمود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: حقیقتا جمهوری اسلامی ایران کارنامه درخشانی در جنگ 33 روزه دارد و همچنین آمریکا کارنامه سیاهی در این جنگ دارند. مقام معظم رهبری فرمودند که ما به هر کشوری که با رژیم صهیونیستی تقابل داشته باشد و بجنگد همکاری خواهیم داشت و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به حملات گروهک تکفیری داعش گفت: در سوریه و عراق فجیع ترین جنایات بر سر مردم فرو ریخت. بی تردید پرورش این گروه و حمایت از آنها کار آمریکاییها است که به این مسئله خودشان بارها اقرار کرده اند.

این خبر تکمیل می‌شود....

کد N477818

وبگردی