آفتاب

احتمال حمایت قانونگذاران محافظه‌کار انگلیس از خروج لندن از اتحادیه اروپا

احتمال حمایت قانونگذاران محافظه‌کار انگلیس از خروج لندن از اتحادیه اروپا

قانونگذاران محافظه‌کار انگلیس بدون در نظر گرفتن این امر که جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا باعث می‌شود تا بروکسل چه اختیاراتی را از دست دهد، ممکن است از خروج لندن از اتحادیه مذکور حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی بر افزایش فشارهایی که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس با آن مواجه است اشاره کرده و نوشت که وی با افزایش پدیده هراس از اتحادیه اروپا در میان حزب مستقل انگلیس پس از انتخابات مه 2015 مواجه است.

کامرون قول داده تا برای انتقال قدرت‌ها و اختیارات از بروکسل به لندن بار دیگر مذاکره کند و در سال 2017 همه‌پرسی‌ را برای عضویت در اتحادیه اروپا برگزار کند.

وی همچنین گفته که کمپینی را برای ابقای انگلیس در این اتحادیه راه می‌اندازد.

اما روزنامه ایندیپندنت گزارش داد، بیش از 100 تن از نماینگان پارلمان انگلیس از حزب حاکم محافظه کار به دنبال به چالش کشیدن کامرون به وسیله حمایت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در مانیفیست‌های انتخابات 2015 هستند بدون آنکه تغییراتی را در عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در نظر بگیرند.

مارک رکلس، نماینده حزب حاکم در پارلمان انگلیس گفت: مانیفیست انتخاباتی من دیدگاهم را درباره ضرورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بازگو خواهد کرد.

جاکوب زیرماگ، یکی دیگر از نمایندگان حزب حاکم در پارلمان انگلیس گفت که درباره این ایده هیچ تفکری ندارد اما به آن علاقه‌مند است.

انتهای پیام

کد N477806

وبگردی