آفتاب

هاگل به ترکیه می‌رود

هاگل به ترکیه می‌رود

وزیر دفاع آمریکا در حالی قرار است به ترکیه برود که واشنگتن در حال افزایش فشار خود بر کمپین جامعه بین الملل برای مقابله با داعش در عراق و سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، جان کربی، سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: چاک هاگل،‌ وزیر دفاع آمریکا سفر بین المللی خود را در چند روز آینده آغاز می‌کند و به ولز، گرجستان و ترکیه می‌رود. ترکیه یکی از متحدان کلیدی ناتو است. هم‌مرز با عراق و سوریه است و برای همین ما نگران تهدیدها از سوی داعش برای ترکیه هستیم.

جان کربی در سرمقاله‌ای که روز شنبه در نیویورک تایمز منتشر شده، آورده است: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و هاگل با همتایان اروپایی خود برای حمایت از ائتلافی علیه داعش در حاشیه نشست ناتو در ولز دیدار و گفت‌وگو می‌کند. هدف از این حمایت افزایش و گسترش حیطه کمک‌هاست.

این دو قرار است سپس برای جلب حمایت‌ها از کشورهایی که مستقیما تحت تاثیر تهدید داعش قرار دارند به خاورمیانه بروند.

سفر هاگل به منطقه بخشی از تلاش آمریکا برای جلب حمایت در میان کشورهای منطقه محسوب می‌شود. ترکیه آخرین کشور در سفر شش روزه هاگل به منطقه است که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

سفر هاگل به ترکیه نخستین سفر وی به عنوان وزیر دفاع آمریکا محسوب می‌شود.

جان کربی در این باره گفت: هاگل روابط دیرپایی با رهبران ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری منتخب ترکیه دارد و این سفر را یک فرصت برای بهبود روابط متزلزل میان آنکارا و واشنگتن می‌داند.

انتهای پیام

کد N477618

وبگردی