آفتاب

ارتش پاکستان بر حل بحران سیاسی کشور از طریق مذاکره تاکید کرد

ارتش پاکستان بر حل بحران سیاسی کشور از طریق مذاکره تاکید کرد

اسلام آباد - ایرنا - ارتش پاکستان با صدور بیانیه ای در خصوص تحولات و ناآرامی های اخیر در پایتخت این کشور، بر ضرورت حل این بحران از طریق مذاکره میان دولت و مخالفان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که بعد از جلسه اضطراری یکشنبه شب ژنرال «راحیل شریف» فرمانده کل ارتش پاکستان با فرماندهان عالی ارتش این کشور صادر شد، ضمن تاکید بر لزوم پایبندی همه گروه ها و احزاب کشور به اصول دمکراسی، آمده است: بحران سیاسی جاری کشور و ناآرامی های اخیر ناشی از آن چند کشته و تعداد زیای مجروج برجای گذشته است و ادامه توسل به زور، موجب وخیم تر شدن اوضاع خواهد شد.

ارتش پاکستان به عنوان مقتدرترین نهاد این کشور در بیانیه خود آورده است: بار دیگر تاکید می شود که بحران کنونی کشور باید از طریق سیاسی و بدون اتلاف وقت و به دور از خشونت حل و فصل شود.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: ارتش خود را کاملا متعهد و موظف به حفظ امنیت کشور می داند و هر جا که پای اهداف و منافع ملی در میان باشد، هرگز کوتاه نخواهد آمد.

در جلسه امشب فرماندهان عال ارتش که به ریاست راحیل شریف برگزار و بیش از سه ساعت به طول انجامید، آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی کشور به ویژه تحولات اخیر اسلام آباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علاوه بر بیانیه ارتش که بر ضرورت ادامه گفت و گوها برای حل بحران سیاسی و متوقف کردن ناآرامی در پاکستان تاکید دارد، «خواجه آصف» وزیر دفاع این کشور نیز در مصاحبه ای نسبت به حل بحران از طریق سیاسی ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: تیم مذاکره کننده دولت آماده است تا بار دیگر با مخالفان گفت و گوها را از سر بگیرد.

در جریان ناآرامی ها و درگیری میان پلیس و معترضان که از نیمه شب گذشته در مقابل کاخ نخست وزیری آغاز شد و تاحدود عصر یکشنبه نیز ادامه یافت، دست کم سه نفر کشته و نزدیک به 500 نفر دیگر مجروح شدند.

اوضاع پایتخت پاکستان هم اکنون آرام است ولی تحصن هزاران نفر از طرفداران عمران خان و طاهر القادری، رهبران دو حزب عمده مخالف دولت، مقابل پارلمان و در نزدیکی کاخ نخست وزیری همچنان ادامه دارد.

آساق*1*271**1723 ** 1597
کد N476925

وبگردی