آفتاب
در دیدار با ولایتی

وزیر خارجه فنلاند: به افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران امیدواریم

وزیر خارجه فنلاند: به افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران امیدواریم

وزیر امور خارجه فنلاند گفت: منافع مشترک زیادی میان ایران و فنلاند وجود دارد و از آن جمله می‌توان به ایجاد زمینه صلح و ثبات در منطقه و گسترش ظرفیت‌های تجاری و فرهنگی بین دو کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر ولایتی عصر یک‌شنبه در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اوکی تیومیویا، وزیر امور خارجه فنلاند و هیات همراهش دیدار کرد.

وزیر امور خارجه فنلاند در این دیدار از سفر به ایران و ملاقات با مقامات عالی‌رتبه این کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوار هستم این دیدارها به بهبود روابط دوجانبه ایران و فنلاند منجر شود و با توجه به وجود منافع مشترک در زمینه ایجاد صلح و ثبات در منطقه، مقابله با افراط‌گرایی و نیز ظرفیت‌های تجاری و فرهنگی دو کشور نیز بهبود حاصل شود.

علی‌اکبر ولایتی نیز در این دیدار با اشاره به مسائل منطقه‌ای مانند عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و اوکراین خاطرنشان کرد: همکاری‌های ما در جهت حل و فصل بحران‌ها و مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی مبتنی بر منافع مشترک دو کشور خواهد بود.

وی با بیان این که ما به دنبال زمینه‌های جدیدی برای همکاری در مسائل مختلف از جمله صنعت و کشاورزی هستیم تاکید کرد: در زمینه‌های صنعت و کشاورزی نیز منافع مشترک و زمینه‌های همکاری بسیاری میان ایران و فنلاند وجود دارد که می‌توانیم از آن ها بهره‌مند شویم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران گفت: این برنامه در چارچوب موافقت‌نامه NPT دنبال می‌شود البته موانعی وجود دارد که باید برطرف شوند و این به حسن نیت اعضای 1+5 بازمی‌گردد. باید تاکید کنم که این حق، حق ماست که از انرژی هسته‌ای به صورت صلح‌آمیز بهره‌مند شویم زیرا فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ایران به ثبات و امنیت منطقه توجه بسیاری دارد و با دقت تحولات منطقه را دنبال می‌کند. هم‌چنین از انتخاب رییس‌جمهور، رییس پارلمان و نخست‌وزیر جدید عراق نیز حمایت می‌کند.

در پایان این دیدار وزیر امور خارجه فنلاند تصریح کرد: با توجه به محدودیت مبادلات تجاری فنلاند با ایران که حدود 50 میلیون دلار است امیدوار هستیم که در آینده نزدیک افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام

کد N476702

وبگردی