آفتاب

پس‌افتادگی فرهنگی چه وقت به وجود می‌آید؟

پس‌افتادگی فرهنگی چه وقت به وجود می‌آید؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی باید به عقاید هم احترام بگذاریم و کنار هم باشیم، گفت: زبان ما زبان فرهنگ است نه تحکم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خوزستان، «همایون قنواتی» در نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی استان اظهار کرد: در پازل فرهنگی، ما بعنوان مدیر فرهنگی متولی برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف سینما، تئاتر، کتاب، کانون های فرهنگی و... هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌ی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش‌ها دغدغه‌های زیادی دارد خطاب به اعضای انجمن شعر اهواز اظهار کرد: دعوت از شما و برگزاری این نشست در راستای برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های انجمن است، اینکه فکر کنید و برنامه‌ریزی منسجمی در مقوله شعر و ادب داشته باشید.

قنواتی با بیان اینکه فعالیت‌های انجمن شعر باید بصورت دوسویه هم برای هنرمندان و هم برای مردم باشد، افزود: براین اساس در حوزه‌های مختلف ادبیات نسبت به برگزاری جشنواره، کارگاه، سمینار و مسابقه می‌توانید برنامه ارائه کنید و ما عملیاتی می‌کنیم.

وی با اشاره به خرده فرهنگ‌ها اظهار کرد: پس‌افتادگی فرهنگی زمانی به وجود می‌آید که خرده فرهنگ بر فرهنگ عمومی غلبه کند.

قنواتی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که جامعه را تک‌تک آدم‌ها با هم و در کنار هم می‌سازند و بر این اساس باید با هم کنار بیائیم و به عقاید هم احترام بگذاریم.

او گفت: نتیجه‌گیری جمعی پس از گفت‌وگو و استفاده از نظرات و آرای همه‌ی خواست و هدفی است که در حیطه‌ی فعالیت‌های فرهنگی دنبال می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: نگاه ما به حوزه‌ی فرهنگ نه به غرب و نه به شرق است بلکه نگاه ما به ایران و مملکت اسلامی است که هویت فرهنگی مستقلی دارد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه هنرمندان به این هویت فرهنگی تصریح کرد: هیچ کدام از هنرمندانی که نسبت به این هویت فرهنگی بی‌تفاوت بوده و خواهان تقلید از حوزه‌های غرب بودند به نتیجه نرسیدند.

قنواتی رمز موفقیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جای‌ جای کشور را توجه به هویت فرهنگی منطقه دانست و خاطرنشان کرد: وقتی اصل وجود داشته باشد فرع راه به جایی نمی‌یابد.

انتهای پیام

کد N476675

وبگردی