آفتاب

کشته شدن 6 سرباز یمنی در حمله انتحاری به اردوگاه ارتش این کشور

کشته شدن 6 سرباز یمنی در حمله انتحاری به اردوگاه ارتش این کشور

تهران-ایرنا- یک مقام امنیتی یمن اعلام کرد که وقوع حمله انتحاری یکشنبه بعدازظهر در یک اردوگاه نظامی در استان شبوا این کشور منجر به کشته شدن 6سرباز و زخمی شدن دو تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از عدن، یک مقام امنیتی محلی که خواست نامش ذکر نشود،دراین باره گفت: این حمله انتحاری از طریق یک خودروی بمبگذاری شده در یک اردوگاه نظامی در استان شبوا رخ داد که در این حمله 6 سرباز کشته و 2 تن دیگر زخمی شدند.

وی یادآورشد که هدف اصلی این حمله انتحاری اردوگاه ارتش بوده است. به دنبال این حمله انتحاری در دو ایست بازرسی دیگر در این استان تیراندازی میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان القاعده رخ داد.

یکی از شاهدان این حمله انتحاری نیز به خبرگزاری شینهوا گفت: صدای انفجار قوی را در این اردوگاه شنیده است و به دنبال این انفجار دود بلندی به آسمان این اردگاه نظامی برخواست.

یک فرمانده ارشد ارتش یمن نیز گفت: یک تروریست القاعده خودروی بمبگذاری شده را مقابل در اصلی این اردوگاه نظامی منفجر کرد تا تروریست های دیگر بتوانند وارد این اردوگاه شوند. اما نیروهای ارتش بلافاصله به این حمله واکنش نشان دادند و به سوی تروریست ها تیراندازی کردند. درگیری در اطراف این اردوگاه نظامی تا زمان ارسال خبر همچنان ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش، هنوز هیچ فرد یا گروهی به طور رسمی مسوولیت این حمله انتحاری را برعهده نگرفته اما عوامل القاعده عامل اکثر این حملات در یمن هستند.

القاعده در شبه جزیره عرب جدی ترین چالش امنیتی برای دولت یمن محسوب می شود.

رسانام**9234**1010
کد N476589

وبگردی