آفتاب

رهامی: رییس جمهوری آرامش را به جامعه بازگرداند

رهامی: رییس جمهوری آرامش را به جامعه بازگرداند

تهران-ایرنا-دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، عملکرد دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست داخلی و خارجی را مثبت ارزیابی کردوگفت: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» آرامش را به جامعه بازگرداند.

حجت الاسلام و المسلمین «محسن رهامی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: اگر بخواهیم به عملکرد دولت نمره بدهیم و بگوییم که آیا دولت یازدهم تاکنون موفق عمل کرده است، باید بررسی کرد که دولت چقدر توانسته به برنامه ها و وعده هایی خود عمل کند.

وی ادامه داد: البته دولت برای محقق کردن برنامه ها و وعده های خود نیاز به زمان بیشتری دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با دریایی از بحران یعنی خالی بودن خزانه، بدهی های کلان، بلوکه شدن پول های ایران در خارج از کشور و قطعنامه های متعدد تحریم و همچنین تورم داخلی کار خود را آغاز کرد.

رهامی یادآور شد: دولت در این یک سال توانست در حوزه داخلی عملکرد مثبتی داشته باشد چرا که امید و گشایشی بین مردم احساس می شود.

وی افزود: مردم در حال حاضر احساس می کنند که مشکلات رو به حل است و حداقل شخم زدن ها و تخریب ها متوقف شده و دولتی سالم و در حال تلاش برسرکار آمده است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها همچنین گفت: ایران هراسی و فضای منفی که علیه کشور تبلیغ می کردند تقریبا منتفی شده است.

رهامی به حضور سال گذشته روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و افزود: استقبالی که در سازمان ملل و در سفرهای خارجی از آقای روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران شد قابل قیاس با «محمود احمدی نژاد» نیست و حتی در اجلاس سال گذشته دافوس پیشنهاد شد که نشست بعدی در ایران برگزار شود.

وی به مسایل فرهنگی کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همه فشارهایی که به وی می آورند تاکنون مثبت عمل کرده است و فضای فرهنگی را توانسته کمی باز کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: گرچه هنوز به آن مرحله از حمایت که باید از مطبوعات انجام شود، نرسیده ایم اما فضای عمومی رسانه ها باز شده است.

رهامی خاطرنشان کرد: البته در زمان وی بعضی از روزنامه ها و مجلات هم تعطیل شدند که ای کاش چنین اتفاقی نمی افتاد وی در مجموع وزیر ارشاد قابل قبولی می گیرد.

وی در ارزیابی خود از بخش آموزش عالی کشور نیز گفت: به رغم این که وزارت علوم چند ماه بدون حضور وزیر و سرفصل کاری اداره شد اما فضا برای دانشجویان باز شد.

وی ادامه داد: استادهای با تجربه و سابقه دار در این مدت که محدود و بعضی بازنشسته یا اخراج شده بودند به دانشگاه بازگشتند.

این فعال سیاسی در ادامه به وضعیت اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصاد اگر به قیمت ریال و ارز نگاه کنیم با آن سقوط آزادی که ریال پیدا کرده بود و هر روز ارزش آن پایین تر می آمد که دولت آقای روحانی توانست این روند را متوقف کند البته نمی گویم که به وضعیت قبل بازگشته است.

رهامی افزود: دولت در زمینه اقتصادی تلاش های زیادی کرد به عنوان مثال تلاش کرد پول های بلوکه شده را برگرداند، پشتوانه اقتصادی را قوی و فضا را برای سرمایه گذاری های خارجی باز کند.

وی ادامه داد: اما در حوزه اقتصاد هنوز مشکلات کلانی وجود دارد که به نظر من مثل کوه یخی در دریاست که قله آن پیداست و بخش اعظمی از آن در آب است.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها تاکید کرد: در این یک سال فعالیت دولت یازدهم در حوزه اقتصادی و باتوجه به شرایطی که آقای روحانی، دولت تحویل گرفت، توانست آرامش را به جامعه بازگرداند.

وی در ادامه به عملکرد دولت در سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: تحریم ها و قطعنامه ها کشور را فلج کرده و تا حل نشود نمی توانیم حوزه اقتصاد کشور را 100در صد حل کنیم به همین دلیل است که روحانی بیشتر توان خود را گذاشته که مساله هسته ای را حل کند چرا که خیلی از مشکلات به تحریم ها گره خورده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: این که بگوییم تحریم ها و قطعنامه ها تاثیر نداشته حرف باطل و غیر کارشناسی است.

رهامی خاطر نشان کرد: در مذاکرات قدم بزرگی برداشته و بی اعتمادی ها کمتر شد و اکنون وزیران امور ایران و آمریکا رو در رو مذاکره می کنند.

رهامی با بیان این که نگرش فضای عمومی دنیا نسبت به ایران تغییر یافته است، افزود: فضای ایران هراسی و تبلیغات تبدیل به مذاکرات و چانه زدن با ایران شده است. در جایی که ما نمی توانستیم به راحتی با آنها در کلیات به توافق برسیم به توافق رسیدیم.

وی اظهار امیدواری کرد که روحانی در سه سال باقی مانده دوران ریاست جمهوری دیگر مشکلات موجود در بخش سیاست خارجی را رفع کند.

سیام**1058**1336
کد N476555

وبگردی