آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

شهدای گمنام نامدار ترین فرزندان ایران هستند

شهدای گمنام نامدار ترین فرزندان ایران هستند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگرچه شهدا، مخصوصاً شهداي كردستان دنبال شهرت نبودند، ولي گمنامي آنها ماندگارترين تأثيرها را در جامعه گذاشت و شهداي گمنام، نامدارترين فرزندان ايران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر،آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار اعضاي ستاد برگزاري كنگره شهيد ناصر كاظمي، شهادت را راهي ميانبر براي رسيدن به بارگاه قرب الهي خواند و گفت: شهيد از ميدان جهاد و محل شهادت، بر بال ملائك به بزم انبياء و اوليا مي‌رود و اين، راز تأكيد قرآن بر زنده بودن شهداست.

وی شهدا را برندگان واقعي زندگي در دنيا و آخرت دانست و گفت: بهترين تعبير خداوند هم درباره شهيدان است كه در بارگاه الهي ارتزاق مي كنند و انسان‌ها را نهي مي كند كه شهدا را مرده مپنداريد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با يادآوري فداكاري‌هاي فرزندان اين آب و خاك، بر نگاه هنري به زندگي شهدا تأكيد كرد و گفت: اگرچه شهدا، مخصوصاً شهداي كردستان دنبال شهرت نبودند، ولي گمنامي آنها ماندگارترين تأثيرها را در جامعه گذاشت و شهداي گمنام، نامدارترين فرزندان ايران هستند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان خاطره‌اي از شهيد رجايي، گفت: در برگشت از يكي از سفرهاي جنگي به غرب كشور از دلاوري‌هاي شهید ناصر کاظمی که آن زمان فرماندار پاوه بود، تمجيد ‌می‌كرد که برای دیدار رئیس جمهور از خط مقدم جنگ برگشته بود و امروز وقتي زندگي‌نامه شهيد ناصر كاظمي و عكس يادگاري ايشان با شهيد رجايي را ديدم، به يادم آمد.

وی با تشريح اوضاع كردستان و منطقه اورامانات در نخستين سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و پس از شروع جنگ تحميلي، از پيچيدگي‌ها و مشكلات مبارزه با ضد انقلاب در آن منطقه گفت و افزود: يك بار به اتفاق آيت‌الله طالقاني و شهيد دكتر بهشتي به كردستان رفتيم و پس از مذاكرات فراوان با سران قبايل و مردم، خطرات آينده و توطئه‌هاي دشمنان را ترسيم كرديم و خدا را شكر مردم كردستان متوجه شدند و ميدان‌داري را از تفرقه‌افكنان گرفتند.

هاشمي رفسنجاني تلاش براي معرفي شهدا به نسل جوان را تشريح افتخارات نظام و ايران دانست و گفت: برگزاري يادواره‌هاي شهدا يكي از صادق‌ترين كارهاي جاري است كه در فرهنگ اين سرزمين ماندگار خواهد بود.

وی ساخت سريال و فيلم سينمايي از زندگي شهيدان را كاري بسيار ارزشمند خواند و گفت: زبان هنر جلوه‌هايي خاص دارد و مي‌تواند زواياي زندگي شهدا را به نمايش درآورد.

در آغاز اين ديدار پرويز كاظمي برادر شهید و ناصر كاظمي یادگار شهيد (كه پدر خويش را نديده بود) به بيان خاطرات و خصوصيات شهيد ناصر كاظمي پرداختند و سردار غياثي راد، معاون فرهنگي رزمندگان غرب و شمال غرب كشور و اسماعيل نصرتي، دبير ستاد برگزاري كنگره، گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي كنگره شهيد كاظمي در سال‌هاي گذشته ارائه كردند و گفتند كه كنگره امسال با عنوان «شرح فراق» سيزدهم شهريور در سالن اجلاس وزارت كشور برگزار مي‌شود.
 

کد N476524

وبگردی