آفتاب

استرالیا نیز به ارسال‌کنندگان سلاح برای کردهای عراق پیوست

استرالیا نیز به ارسال‌کنندگان سلاح برای کردهای عراق پیوست

نخست‌وزیر استرالیا امروز ( یکشنبه ) اعلام کرد یک هواپیمای ارتش به زودی مهمات و سلاح به اقلیم کردستان عراق می فرستد تا به کردها در مقابله با داعش کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازخبرگزاری آسوشتید پرس،‌ تونی ابوت،‌ نخست‌وزیر استرالیا گفت: دولتش همراه با آمریکا، کانادا،‌ فرانسه، ایتالیا و بریتانیا به ارسال تجهیزات نظامی همچون نارنجک انداز، خمپاره و تفنگ و انواع مهمات برای کردهای عراق می پردازد.

وی گفت: ما به دنبال یک جنگ دیگردرخاورمیانه نیستیم و تنها به ارسال سلاح و مهمات به کردهای عراق می‌پردازیم که با داعش می جنگند.

استرالیا از هواپیماهای G-17,G-130 ارتش در پایگاه هوایی خود درحومه دوبی برای ارسال این تجهیزات و مهمات برای کردهای عراق استفاده می‌کند .

کانبرا همچنین اعلام کرده در صورت دریافت درخواست از جانب دولت‌های بغداد و واشنگتن، جنگنده‌های F/A-18 خود را در حملات هوایی علیه داعش به کار می‌گیردد .

ابوت همچنین ادامه داد، آمریکا هنوز در خواستی مبنی بر ایفای نقش ضربتی از استرالیا نکرده است. هواپیماهای C-130 ارتش استرالیا پیشتر محموله‌های غذایی، دارویی و آب آشامیدنی را برای هزاران تن از افراد محاصره شده درکوهستان‌های شمال عراق ارسال کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N476448

وبگردی