آفتاب

دیدار وزرای خارجه ایران و فنلاند

دیدار وزرای خارجه ایران و فنلاند

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه صبح روز یکشنبه در دیدار با وزیر خارجه فنلاند آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سابقه روابط دو کشور در طول یک قرن گذشته و ابراز خرسندی از همکاری‌ها و مشورت‌های سیاسی بین مقامات دو کشور و با مرور بر همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و همکاری‌های علمی و فن‌آوری، زمینه‌های موجود برای ارتقاء مناسبات فیمابین را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های بخشهای خصوصی دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

همکاری در حوزه محیط زیست از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر خارجه کشورمان با همتای فنلاندی بود که طی آن زمینه‌های موجود برای همکاری قابل توجه ارزیابی و راه‌های افزایش همکاری‌ها در این زمینه با سازمان محیط زیست کشورمان مورد تبادل نظر قرار گرفت .

ظریف در این دیدار از جامعه ایرانیان مقیم در فنلاند و دانشجویان ایرانی در آن کشور به عنوان کانال ارتباطی برای مبادلات مردمی و فرهنگی بین دو کشور یاد کرد .

لزوم تبادل هیئتهای بین دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بود .

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار با ارائه تحلیلی از شرایط دشوار منطقه خصوصاً پدیده فرقه‌گرایی ، خشونت و افراط‌گرایی و مخاطرات آن برای همه کشورهای منطقه و جهان بر ضرورت لزوم مبارزه جدی با آن و اجتناب از نگاه دوگانه به پدیده تروریسم تأکید کرد .

وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این دیدار سفر به تهران در شرایط موجود در منطقه را مهم خواند و با مرور روابط دو کشور در حوزه های مختلف ، ظرفیتهای همکاری دو کشور برای گسترش مناسبات در حوزه های مختلف را مورد تأکید قرار داد .

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فنلاند در این دیدار همچنین درخصوص گفت‌وگوهای هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 ، تحولات عراق ، افغانستان و اوکراین تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

کد N476389

وبگردی