آفتاب

حماس: آتش بس با اسرائیل ادامه دارد

حماس: آتش بس با اسرائیل ادامه دارد

تهران - ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ اعلام کرد، توافق آتش بس میان دو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی ادامه دارد و محدود به یک ماه نیست.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، سامی ابوزهری سخنگوی حماس امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اظهار داشت : آتش بس میان فلسطینیان و اسراییل پس از گذشت یک ماه به پایان نخواهد رسید.

وی افزود: منظور از یک ماه ذکر شده در توافقنامه آن است که جلسات مذاکرات قبل از پایان یافتن ماه آغاز خواهد شد اما آتش بس ادامه خواهد یافت . ما بر این موضوع تاکید می کنیم تا ملت فلسطین دچار اشتباه نشوند.

فلسطینیان در صفحات شخصی خود در پایگاههای اجتماعی اینترنت نسبت به ازسرگیری موج جدید نبرد و خشونت علیه فلسطینی ها پس از پایان یافتن یک ماه ابراز نگرانی کرده اند.

گفتنی است، دو طرف فلسطینی و صهیونیستی سه شنبه گذشته با نظارت مصر به آتش بس طولانی مدت دست یافتند. این موافقت نامه آتش بس توانست به بیشتر خواسته های فلسطینیان در نبرد با اسراییل تحقق ببخشد و طرفهای منطقه ای و بین المللی از آن استقبال به عمل آوردند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه توافقنامه آتش بس به گشوده شدن گذرگاهها میان نوار غزه و اسراییل اشاره کرده است که به ورود کمکهای بشردوستانه و موارد مورد نیاز برای بازسازی باریکه غزه سرعت خواهد بخشید.

همچنین مساحت مجاز برای ماهیگیران ساکن نوار غزه به 6 مایل توسعه یافت و مذاکرات غیرمستقیم میان دو طرف در خصوص مسائل دیگر یعنی اسرا و بندر و فرودگاه طی یک ماه از برقراری آتش بس ادامه خواهد یافت.

رژیم صهیونیستی در هفتم ماه گذشته میلادی تجاوز خود علیه نوار غزه را آغاز کرد و این نبرد 51 روز به طول انجامید که بر اساس آمار رسمی فلسطین در نتیجه آن 2145 فلسطینی شهید شدند و بیش از 11 هزار تن زخمی شدند و هزاران منزل مسکونی ویران شد .

خاورم ** 1487 **1566
کد N476380

وبگردی