آفتاب

"اعتراض خونی" فعالان بلژیک به کمک دولت در ارسال سلاح به اسرائیل

"اعتراض خونی" فعالان بلژیک به کمک دولت در ارسال سلاح به اسرائیل

فعالان گروه فمنیستی لیلیث بلژیک در اقدامی جنجالی و در اعتراض به تسهیل ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی به فرودگاه لی‌یژ رفتند و با صدها لیتر "خون مصنوعی" این فرودگاه را به رنگ قرمز در آورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی ، شش تن ازفعالان این گروه با پوشیدن تی شرت‌هایی به رنگ پرچم فلسطین و شعار "تروریسم واقعی" است،‌ با همراه داشتن بنری با شعار" چند تن سلاح باید برای ریختن این همه خون استفاده شود؟" به فرودگاه لی‌یژ بلژیک رفتند.

آنها با ریختن خون مصنوعی در واقع به کشته شدن مردم غزه و خونریزی‌های رژیم صهیونیستی در جیان حملاتش به این منطقه و کشته شدن مردم بیگناه اعتراض کردند.

طبق گزارش‌ها، از این فرودگاه برای انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی استفاده می شود و از آنها علیه مردم بی‌گناه غزه بکار می رود. به گفته فعالان گروه لیلیث (Lilith's) دولت بلژیک و اتحادیه اروپا تا زمانی که این تسلیحات به اسرائیل منتقل شود، چشم خود را بر روی این مسئله بسته‌اند.

26 سازمان غیردولتی بلژیک و سایر احزاب سیاسی این کشور نیز علیه عدم شفافیت این فرودگاه اعتراض کرده‌اند. فرودگاه سخیپول آمستردام در هلند پیشتر برای انتقال تسلیحات از آمریکا به اسرائیل مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در صفحه فیس بوک گروه فمنیستی لیلیث آمده است که از سال 2005 تا 2006 بیش از160 میلیون موارد منفجره ،‌17 میلیون تسلیحات و یک میلیون کارتریج،‌ قوطی گاز اشک‌آور و مواد انفجاری دیگر به سرزمین‌های اشغالی فرستاده شده است که از طریق پایتخت هلند بوده است.

از این سلاح‌ها در جریان حملات اسرائیل به لبنان در سال 2006 که منجر به مرگ هزاران تن شد،‌ استفاده شده است. دولت آمریکا پس از آنکه فرودگاه آمستردام تدابیر سختی را اعلام کرد، از فرودگاه بلژیک برای انتقال تسلیحات استفاده می‌کند.

با این حال سخنگوی فرودگاه لی‌یژ بلژیک می گوید: هیچ گونه تسلیحاتی از این فرودگاه منتقل نشده و اینها شایعاتی بی‌اساس هستند که هر زمان درگیری اسرائیل و فلسطین شدت می گیرد، شنیده می‌شود.

وی همچنین گفت که علیه فعالان این گروه فمنیستی شکایتی ترتیب داده می شود.

انتهای پیام

کد N476162

وبگردی