آفتاب
طراح پوستر جشنواره موسیقی جوان:

پوستر جشنواره جوان بر اساس حرکت و نشاط طراحی شده است

پوستر جشنواره جوان بر اساس حرکت و نشاط طراحی شده است

تهران - ایرنا - طراح پوستر جشنواره هشتم موسیقی جوان گفت: برای طراحی پوستر جشنواره موسیقی جوان از دو عنصر خط و رنگ به طور ویژه استفاده شده تا ویژگی هایی چون حرکت، رشد، نمو و شور و نشاط که از مولفه های اصلی جشنواره موسیقی جوان است به بیننده منتقل کند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ، آیدین قشلاقی طراح پوستر این دوره از جشنواره افزود : برای طراحی این پوستر از دو عنصر خط و رنگ به طور ویژه استفاده کرده ام تا ویژگی هایی چون حرکت، رشد و نمو و شور و نشاط را که از مولفه های اصلی جشنواره موسیقی جوان محسوب می شود به بیننده منتقل کند.

آیدین قشلاقی ادامه داد : در عنصر خط من سعی کرده ام از تکرار خط در قالب فرم های انتزاعی شده سازها در جهت القاء ریتم و حرکت بهره گرفته شود.

طراح پوستر هشتمین جشنواره موسیقی جوان همچنین عنوان کرد: درباره نحوه استفاده از عنصر رنگ هم باید بگویم از رنگ های درخشان و متنوعی بهره گرفته ام که نشانگر صداهای مختلفی است که در نهایت همچون پیکره ای واحد از صدای یک ارکستر منتقل می شود و شور و نشاط در آن موج می زند.

وی ادامه داد: پوستر این جشنواره پوستری مفهومی نیست و لزومی هم نداشته که مفهومی باشد؛ در واقع تلاش شده تا مولفه های خود جشنواره به وضوح در پوستر آورده شود. البته من 6 اتود در این زمینه کشیده بودم که با توافق دست اندرکاران در نهایت این پوستر انتخاب شد.

آیدین قشلاقی افزود: در کنار استفاده از رنگ های شاد سعی شده در طراحی از هر دو گروه سازهای کلاسیک ایرانی و سازهای کلاسیک غربی نیز بهره گرفته شود.

هشتمین جشنواره موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی 15 تا 20 شهریورماه جاری در تالار رودکی، خانه هنرمندان و تالار وحدت برگزار می شود.

فراهنگ** 9252 ** 1569
کد N476111

وبگردی