آفتاب

حوثی های یمن بیانیه شورای امنیت را محکوم کردند

حوثی های یمن بیانیه شورای امنیت را محکوم کردند

تهران- ایرنا- حوثی های یمن ضمن محکوم کردن بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتهامات وارده از سوی این شورا درباره کارشکنی در مسیر دستیابی به راه حل سیاسی در یمن و تشدید اقدامات مسلحانه علیه دولت را رد کردند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری اسکای نیوز، حوثی ها بار دیگر درخواست خود برای برکناری دولت، بازنگری در تصمیم افزایش بهای سوخت وعدم توجه به هر تهدیدی را خاطرنشان کردند.

شورای سیاسی حوثی ها امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای در اولین واکنش رسمی خود به بیانیه شورای امنیت اظهار داشت حوثی ها از درخواست های خود مبنی بر برکناری دولت، بازنگری در تصمیم افزایش نرخ سوخت وآغاز اجرای گفت وگوی ملی از طریق اعتراض ها، راه پیمایی واعتصاب های مسالمت آمیز دست بر نمی دارد.

حوثی ها دراین بیانیه تاکید کردند برپایی تظاهرات در صنعا، برپایی چادر های تحصن در ورودی های پایتخت یک انقلاب مردمی است .

این بیانیه از شورای امنیت خواست این مطلب را درک کند که حوادثی که در حال وقوع در یمن است انقلاب مردمی مسالمت آمیز علیه دولت نارکارآمد وفاسد است وتاکید کرد تهدید آمیز خواندن اقدامات حوثی ها علیه امنیت وثبات یمن توصیفی غیر منطقی وخلاف واقعیت است.

شورای امنیت در بیانیه ای اقدامات اعتراض آمیز حوثی ها در یمن را محکوم ونسبت به افزایش تشنج ونا امنی در این کشور به دلیل اقدامات حوثی ها به رهبری عبدالملک حوثی اظهار نگرانی وآن را موجب تضعیف عملیات انتقال سیاسی وامنیت در یمن خواند.

شورای امنیت افرادی که مخل صلح وامنیت یا ثبات یمن به حساب می آیند و یا اخلالگران را حمایت می کنند تهدید به تحریم با اهدافی مشخص کرد.

حوثی ها که خود یکی از اهداف مهم حملات القاعده محسوب می شوند، در روزهای گذشته اعتراض های وسیعی را در ˈصنعاˈ پایتخت یمن برپا کرده اند.

این گروه که خواستار تحقق مطالبات سیاسی و مدنی خود است، دولت کنونی یمن را به فساد متهم کرده است.

مذاکرات میان دولت یمن و گروه حوثی تاکنون به نتیجه ای نرسیده و ˈعبدالملک الحوثیˈ رهبر این گروه خواستار تشدید اعتراض ها شده است.

حامیان حوثی های یمن جمعه گذشته با برپایی تظاهراتی گسترده خواستار بازگرداندن یارانه های سوخت شدند که دولت این کشور چندی پیش آن را قطع کرده بود.

ˈجمال بن عمرˈ فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن هفته گذشته اوضاع این کشور را ˈبسیار وخیمˈ عنوان کرده بود.

یمن از سال 2011 و به دنبال اعتراض های مردمی گسترده که به سرنگونی حکومت سی و سه ساله ˈعبدالله صالحˈ منتهی شد، در دوره گذار سیاسی به سر می برد.

رسانام** 1453**1566
کد N476041

وبگردی