آفتاب
علیرغم توافق صورت گرفته؛

رژیم صهیونیستی هیچ گذرگاهی را در غزه نگشوده است

رژیم صهیونیستی هیچ گذرگاهی را در غزه نگشوده است

تهران- ایرنا- منابع فلسطینی با اشاره به این که مذاکرات غیرمستقیم با نمایندگان رژیم صهیونیستی حداکثر تا 48 ساعت آینده آغاز خواهد شد، اعلام کردند که این رژیم هنوز به شروط توافقنامه آتش بس و از جمله گشودن گذرگاه ها در غزه عمل نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری ˈالیوم السابعˈ، منابع فلسطینی با اشاره به شکننده بودن توافقنامه امضا شده اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی تصریح کردند که شاید بار دیگر جنگ در غزه آغاز شود، چرا که رژیم اسراییل تاکنون به شرایط مقاومت برای برقراری آتش بس و از جمله گشودن پنج گذرگاه مرزی تحت کنترل این رژیم با نوار غزه عمل نکرده است.

این منابع خاطر نشان کردند: رژیم صهیونیستی تاکنون به توافقنامه آتش بس پایبند نبوده و هیچ یک از گذرگاه ها را هم نگشوده و بهانه آورده که روز شنبه سرزمین های اشغالی تعطیل است و به همین دلیل طرف فلسطینی امروز یکشنبه منتظر می ماند تا ببیند آیا رژیم اسراییل به شروط آتش بس عمل خواهد کرد یا این توافقنامه را نقض می کند.

منابع فلسطینی در مورد علت برگزار نشدن مذاکرات غیرمستقیم با هیات صهیونیستی در روز یکشنبه نیز اعلام کردند: هیئت فلسطینی که مذاکرات را آغاز کرد، قرار بود امروز یکشنبه در قاهره باشد اما ˈعزام الاحمدˈ رییس این هیئت در اردن است و با ˈموسی ابومرزوقˈ معاون رییس دفتر سیاسی حماس که درحال حاضر از غزه دیدار می کند، در تماس است.

رژیم صهیونیسیتی در تجاوز نظامی 51 روزه اخیر خود به نوار غزه بیش از دو هزار و 140 فلسطینی را به شهادت رساند و نزدیک به 11 هزار نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که با رژیم صهیونیستی درباره برقراری آتش بس دراز مدت به منظور پایان دادن به تهاجم هفت هفته ای ارتش این رژیم به غزه به توافق رسیده است.

خاورم **2041**7074**1275
کد N475880

وبگردی