آفتاب

تظاهرات در واشنگتن برای اعلام همبستگی با مردم فرگوسن

تظاهرات در واشنگتن برای اعلام همبستگی با مردم فرگوسن

معترضان در واشنگتن در اعلام همبستگی با مردم فرگوسن که مراسمی را در یادبود "مایکل براون" نوجوان سیاهپوست آمریکایی که به ضرب گلوله پلیس کشته شد، تجمعی را در خیابان‌های واشنگتن برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازپایگاه خبری راشاتودی، معترضان در واشنگتن شعار " دستها بالاست! شلیک نکنید!" سر دادند و خیابان‌های شمال شرقی واشنگتن را مسدود کردند که موجب ایجاد ترافیک شد.

معترضان با شعار "چند نفر باید بمیرند؟" این سوال را می پرسیدند که چه زمانی قرار است خشونت و نژاد‌پرستی پلیس آمریکا متوقف شود. آنها همچنین خواستار اجرای عدالت برای مایکل براون شدند. این نوجوان 18 ساله در نهم اوت به دست یک افسر سفید پوست آمریکایی به نام "دارن ویلسون" در شهر فرگوسن در ایالت میسوری کشته شد.

طبق گزارش‌ها وی در زمانی که تیر به سویش شلیک شد،‌ دستهایش بالا بود. یکی از روحانیون مسلمان در این تظاهرات گفت: می دانیم که زندگی وی بی‌ثمرنبوده است. می دانیم که شما قرار است مساله اشتباه را درست کنید.

جریل کریسمس از وکلای سنت لوئیس گفت که این راهپیمایی بدین معناست که سوالاتی درباره نژادپرستی که در نتیجه مرگ مایل براون به وجود آمده،‌هنوز وجود دارد.

روزها پس از کشته شدن براون،‌ فرگوسن شاهد اعتراضات شبانه بود که درگیریهایی نیز با پلیس به وجود آمد اما در جریان تظاهرات روز شنبه واشنگتن حضور پلیس چندان محسوس نبود.

انتهای پیام

کد N475750

وبگردی