آفتاب

نیویورک تایمز: آمریکا نگذارد در پاکستان کودتا شود

نیویورک تایمز: آمریکا نگذارد در پاکستان کودتا شود

روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود با بررسی اوضاع پاکستان و بحران سیاسی در این کشور از کاخ سفید خواسته است اطمینان حاصل کند کودتای دیگری در این کشور رخ نخواهد دارد و روند دموکراتیک اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشت: آمریکا که با بحران مناطق دیگر مواجه است،‌ برای آرام کردن اوضاع پاکستان فوریتی حسن نمی کند و این در حالی است که ثبات پاکستان برای حفظ نظم منطقه‌ای حیاتی است ؛ خصوصاً اینکه نیروهای آمریکایی قرار است از افغانستان خارج شوند.

در ادامه این مقاله آمده است: آمریکا باید ارتش پاکستان را تحت فشار بگذارد تا هر گونه ایده کودتا را رد کند. نوازشریف، نخست‌وزیرپاکستان باید بتواند بهتر حکمرانی کند و ارتش نیز به اولویت‌های خودش از جمله مبارزه با طالبان ادامه دهد.

به نوشته نیویورک تایمز، پاکستان با مشکلات بسیار بزرگی روبرو است : اقتصاد ناپایدار، فعالیت شبه نظامیان طالبان و ادامه تنش‌ها با چین که بار دیگر موجب بروز درگیری‌های مرزی شد. متاسفانه این پاکستان است که طی دو هفته گذشته هزاران معترض در اسلام آباد استعفای نواز شریف را خواستار شده اند،مخالفان وی حق دارند که عقاید شان را به صورت صلح آمیز مطرح کنند اما استعفای وی آخرین چیزی است که پاکستان به آن نیاز دارد.

در ادامه این مقاله آمده است: این اقدام تنها موجب چندقطبی شدن جامعه ، تضعیف نهادهای شکننده دموکراتیک و قدرت گرفتن ارتشی می شود که همواره می‌گوید می خواهد از سیاست بیرون باشد اما مرتباً‌ کودتا می کند و یا حدود سه دهه است که دولت‌های مدنی را کنترل می‌کند.

انتهای پیام

کد N475676

وبگردی