آفتاب

سعیدی: دوقطبی کردن فضای سیاسی جامعه خیانت به کشور است

سعیدی: دوقطبی کردن فضای سیاسی جامعه خیانت به کشور است

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوقطبی کردن فضای سیاسی جامعه را خیانت به کشور ارزیابی کرد و افزود: انتقادات از دولت فعلی باید سازنده و منصفانه باشد.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر پرهیز از دوقطبی کردن جامعه با شعارها و دعواهای سیاسی، یکی از اهداف سلطه جهانی را ایجاد شکاف میان آحاد مردم و برهم زدن انسجام ملی کشورمان دانست.

وی با بیان این‌که انسجام ملی یکی از ضروری‌ترین نیازهای کشور در موقعیت حساس کنونی است، تصریح کرد: ما در حال حاضر در منطقه شرایط خاصی را داریم که در این شرایط با توجه به لزوم اتحاد و انسجام میان آحاد مردم دوقطبی کردن فضای سیاسی جامعه خیانت به کشور است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: مسئولین به خصوص مسئولین در رده‌های بالای کشور باید به شدت از این دوقطبی کردن پرهیز کنند. جریانات سیاسی و افراد شاخص می‌توانند مسائل و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند اما این نظرات نباید در مسیر ایجاد و تعمیق شکاف میان آحاد جامعه باشد.

سعیدی خاطرنشان کرد: انتقادات چه از دولت‌های فعلی و چه از دولت‌های گذشته باید سازنده و منصفانه باشد و اگر کسی خدای نکرده وارد مباحث تخریبی شده و کارهای مثبت انجام شده را نادیده بگیرد و نیمه خالی لیوان را بنگرد حق و حقوق دولت و ملت را ضایع خواهد کرد. لذا باید در نظر داشته باشیم که طی 37 سال گذشته هر دولتی که روی کار آمده نقاط ضعف و قوتی داشته است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر در ادامه بیان کرد: این موضوع انکارناپذیر است اما بعضا در تحلیل‌ها و برخوردها طوری رفتار می‌شود که گویی یک دولت کاملا ضعیف و دولتی دیگر کاملا قوی بوده است و قطعا این‌گونه نیست.

سعیدی در پایان گفت: طبق تأکیدات رهبری باید در هر نقد و صحبتی خطوط قرمز نظام و انسجام میان دولت و مردم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N475624

وبگردی