آفتاب

10 کشته و 25 زخمی طی درگیری‌های شدید در بنغازی لیبی

10 کشته و 25 زخمی طی درگیری‌های شدید در بنغازی لیبی

منابع نظامی لیبی از وقوع درگیری‌های شدید در بنغازی میان "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر با گروه انصار الشریعه خبردادند، این درحالی است که سازمان های حقوقی اعلام کردند که هزاران تن به دلیل درگیری ها از طرابلس پایتخت لیبی گریخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع نظامی و پزشکی در بنغازی اعلام کردند که درگیری های شدیدی میان نیروهای خلیفه حفتر سرلشگر بازنشسته سابق ارتش لیبی و رهبر عملیات کرامت با گروه های افراطی از جمله گروه انصار الشریعه رخ داد که بر اثر این درگیری‌ها 10 تن کشته شدند و با موشک نیز به فرودگاه حمله شد.

افراط‌گرایان روز شنبه تلاش کردند تا منطقه بنینا را که در آن فرودگاه نظامی و غیرنظامی وجود دارد تحت تسلط خود قرار دهند.

منابع نظامی و ساکنان نیز اعلام کردند که موشک های گراد به فرودگاه غیرنظامی اصابت کرده است.

یک پزشک در بیمارستان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که دست‌کم 10 تن از سربازان خلیفه حفتر در جریان این درگیری ها کشته و 25 تن دیگر نیز زخمی شدند.

پیشتر نیز منابع نظامی لیبیایی اعلام کرده بودند که ده ها تن از اعضای انصار الشریعه در درگیری ها با نیروهای خلیفه حفتر کشته شدند.

منابع اعلام کردند که پس از درگیری هایی که روز جمعه آغاز شد تعداد کشته شدگان در میان انصار الشریعه و "شورای انقلابیون بنغازی" به 70 تن می رسد.

این منابع اعلام کردند که ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر با بیرون راندن شبه نظامیانی که برای کنترل بر پایگاه هوایی بنینا مبارزه می کردند، این منطقه را پاکسازی می کند.

جنگنده های لیبیایی نیز پایگاه های افراد مسلح در درنه در شرق این کشور را هدف قرار دادند و در طرابلس نیز شبه نظامیان با آغاز درگیری ها شهر ورشفانه در غرب پایتخت لیبی را هدف قرار دادند.

منابع در مصاحبه با اسکای نیوز اعلام کردند که شبه نظامیان " فجر لیبی" چندین منطقه از ورشفانه را هدف قرار دادند که طی آن تعداد زیادی از ساکنان این شهر خانه و کاشانه خود را رها کردند.

سازمان‌های حقوقی لیبیایی نیز اعلام کردند که به دلیل تشدید درگیری ها بیش از 50 هزار خانواده خانه هایشان را ترک کرده یا اینکه از طرابلس بیرون رانده شدند.

از سوی دیگر، نیروهای فجر لیبی اعلام کردند که در این صورت پارلمان را به رسمیت می شناسند و از او حمایت می کنند که پارلمان بر اساس قانون اساسی قدرت را از کنگره ملی لیبی تحویل بگیرد.

علاء الحویک، سخنگوی نیروهای فجر لیبی اعلام کرد که در این صورت پارلمان را به رسمیت می شناسد و از آن محافظت می کند که پارلمان به تحویل قدرت از کنگره ملی لیبی بر اساس متن بیانیه قانون اساسی متعهد باشد و در این صورت نیروهای فجر لیبی امنیت را در پایتخت و بخش های حیاتی آن برقرار خواهند کرد.

از سوی دیگر، هزاران لیبیایی روز جمعه در طرابلس و شهرهای دیگر با تظاهراتی با عنوان "جمعه پیروزی" جمع شدند تا پایان درگیری مسلحانه را جشن بگیرند. تظاهر کنندگان خرسندی خود را از سیطره نیروهای فجر لیبی بر فرودگاه طرابلس و مناطق اطراف آن اعلام کردند.

آنها با سردادن شعارهایی عملیات کرامت را محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N475492

وبگردی