آفتاب

حمایت اتحادیه اروپا و آمریکا از تحریم‌های جدید علیه روسیه

حمایت اتحادیه اروپا و آمریکا از تحریم‌های جدید علیه روسیه

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: تحریم‌های جدید علیه روسیه که از سوی دولت کی‌یف پیشنهاد شده مورد استقبال و حمایت اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا،‌ پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین پس از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل در یک کنفرانس خبری گفت: ما درباره تحریم‌های جدید که بر مبنای پیشنهاد دولت کی‌یف بود، صحبت کردیم. این تحریم ها از جانب اکثریت کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمایت شده است. من مطمئنم که تمامی این تحریم‌های پیشنهادی از جانب دولتم مورد استقبال و حمایت اتحادیه اروپا قرار می ‌گیرد.

رئیس جمهوری اوکراین با اعلام اینکه برنامه اعمال تحریم های جدید علیه روسیه توسط کشورهای اتحادیه اروپا حمایت شده ، افزود: تمامی این پیشنهاد به موفقیت برنامه صلح رئیس جمهوری اوکراین مرتبط خواهد بود.

در کنار این پیشنهاد،‌ پوروشنکو گفت که اتحادیه اروپا راه سومی را برای حمایت از بازار تجاری اوکراین در نظر خواهد گرفت که بخشی از آن کمک یک میلیارد یورویی برای این کشور است. پیش از پایان سال جاری میلادی، اوکراین وامی به ارزش 510 میلیون یورو دریافت می کند و 250 میلیون یوروی دیگر به عنوان وام بلاعوض به این کشور داده می شود.

در همین حال ، خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا نیز متعهد شد تا از اوکراین و مقام‌های کی‌یف حمایت کند.

وی در بیانیه‌ای گفت: من و پوروشنکو درباره آخرین تحولات امنیتی و اوضاع انسانی در شرق اوکراین به گفت و گو پرداختیم.

باروسو ادامه داد: سفر پوروشنکو به بروکسل یک امر مهم برای تداوم حمایت اتحادیه اروپا برای اوکراین و تعهدات ما در دستیابی به یک راه حل سیاسی قابل مذاکره برای این درگیری است . کمیسیون اروپا آماده افزایش حمایت هایش از اقدامات بین‌المللی کمک های بشری به اوکراین است.

آمریکا نیز در کنار اتحادیه اروپا به حمایت از تحریم‌های جدید علیه روسیه پرداخت و کتلین هیدن،‌ سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که ایالات متحده از نزدیک با اتحادیه اروپا و دیگر شرکایش علیه روسیه همکاری می کند و تلاش خواهد کرد تا مسکو را مسئول اقدامات اخیر در اوکراین معرفی کند.

انتهای پیام

کد N475429

وبگردی