آفتاب

پنجمین تجمع خانواده شین‌آبادی ها در سکوت خبری

پنجمین تجمع خانواده شین‌آبادی ها در سکوت خبری

از آتش‌سوزی دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد در پیرانشهر نزدیک به ۲۰‌ماه می‌گذرد، در این مدت همه بر حمایت از آسیب دیدگان این حادثه تلخ تأکید کرده‌اند، رسانه‌ها پای مطالبات آنها ایستاده‌اند، مسئولان قول همکاری داده‌اند اما همچنان گلایه این دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان پابرجاست.

در آخرين مورد و البته براي پنجمين بار، روز گذشته خانواده‌هاي دانش‌آموزان شين‌آبادي مقابل دفتر رياست‌جمهوري در خيابان پاستور تجمع كرده و اين بار خواستار مطالبات خود از شخص رئيس‌جمهور شده‌اند. آنها تأكيد كرده‌اند كه حداقل بايد با نوبخت سخنگوي دولت جلسه بگذارند.

سخنگوي دانش‌آموزان شين آبادي در توضيح عملي نشدن وعده‌هاي داده شده مي‌گويد: آقاي نهاونديان به ما قول دادند كه مستمري براي بچه‌هاي شين‌آبادي درنظر مي‌گيرند همچنين قرار بر اين شد كه مبلغ ديه به‌صورت كامل پرداخت شود اما متأسفانه هنوز هيچ كدام از وعده‌هايشان عملي نشده است. درخواست ما اين است كه تنها با شخص رئيس‌جمهور و يا آقاي نوبخت نشست داشته‌ باشيم. اگر قرار باشد مانندگذشته شفاهي وعده بدهند نمي‌پذيريم و تا زماني كه خواسته ما به عمل نزديك شود اينجا مي‌مانيم.

نارضايتي اين افراد در حالي است كه دومين جلسه كارگروه بررسي وضعيت دانش‌آموزان شين‌آبادي با حضور صالحي مشاور ارشد رئيس‌جمهور كه قرار بود يكشنبه هفته گذشته برگزار شود به آينده‌اي نزديك موكول شد.

رسول خضري، نماينده پيرانشهر با اعلام اين خبر به همشهري مي‌گويد: اين كارگروه قرار بود براي دومين بار براي پيگيري درمان منظم و مستمر، پرداخت ديه كامل به دانش‌آموزان، پرداخت مستمري مادام العمر، پرداخت كمك هزينه و پيگيري بيمه آنها با حضور برخي از اولياي دانش‌آموزان شين آبادي، نماينده آموزش و پرورش و نماينده‌اي از وزارت كار و صالحي، مشاور ارشد رئيس‌جمهور برگزار شود كه بنا به دلايلي تشكيل نشد و به آينده‌اي نزديك موكول شد.

نماينده مردم پيرانشهر با اشاره به اين نكته كه دولت يازدهم با پرداخت 500ميليون تومان بابت حق معيشت، اياب و ذهاب (از پيرانشهر به تهران) و اسكان خانواده‌ها در تهران موافقت كرده، مي‌گويد: والدين اين دانش‌آموزان كه از قشر ضعيف و كارگر هستند، درآمد اندكي دارند و مجبورند در هر‌ماه حدود 10روز براي ادامه درمان دخترانشان به تهران بيايند و نمي‌توانند هزينه زندگي خود را تأمين كنند. همين رفت‌وآمدهاي مكرر موجب از دست دادن شغل آنها و مشكل عدم‌تأمين هزينه خانوار شده كه درنظر گرفتن كمك هزينه خانوار براي خانواده‌هاي اين دانش‌آموزان مي‌تواند مقداري از آلام آنها را كم كند.
کد N475271

وبگردی