آفتاب

یک فعال دانشجویی: در یک سال گذشته بیشتر توان دولت صرف سیاست خارجی و مشکلات اقتصادی شد

یک فعال دانشجویی: در یک سال گذشته بیشتر توان دولت صرف سیاست خارجی و مشکلات اقتصادی شد

یک عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: طی یک سال گذشته نقاط ضعفی در سیاست داخلی دولت دیده می‌شود که دلیلش توجه دولت به سایت خارجی و حل بحران‌های آن بود.

محمد رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: روی هم رفته عملکرد دولت مثبت بوده است. خصوصاً آنکه دولت اعتدال، در ابتدای کار با مشکلات اقتصادی و تورم زیادی روبرو بود و مجبور بود که توانش را برای کنترل تورم و مهار رکورد کند صرف کند.

وی در ادامه گفت: با وجود این مشکلات عملکرد دولت در حوزه‌ی اقتصادی خوب بوده است. همچنین می‌توان اقرار کرد که دولت در حوزه‌های سیاست خارجی نیز مثبت و قابل قبول عمل کرده است و شاید نقاط ضعف سیاست داخلی هم از معطوف شدن نیروی دولت بر سیاست خارجی ناشی شده باشد.

این فعال دانشجویی همچنین افزود: از زمان روی کار آمدن دولت ما تغییرات مثبت زیادی را شاهد بودیم اما یکی از نقاط ضعفی که به چشم می‌آمد، حضور کم‌رنگ جوانان بوده است البته درست است که دولت برای برطرف کردن مشکلات به نیروهای باتجربه در ارکان اصلی احتیاج دارد اما با بهره‌گیری از نیروی جوان نیز در رده‌های میانه می‌تواند به تربیت نیروی متخصص بپردازد.

رهبری با اشاره به رابطه‌ی دولت و مجلس نیز گفت: با اینکه حرف از تعامل بود اما رابطه قوه مجریه و مجلس آنقدری که انتظار می‌رفت خوب نبود. نمونه این ارتباط استیضاح آقای فرجی دانا بود که در همین سال اول به این شکل وزیر را استیضاح کردن نشانه‌ی عدم تعامل مجلس با دولت است.

انتهای پیام

کد N475171

وبگردی