آفتاب

رئیس‌جمهور/11/:برای مشکل مطبوعات لایحه می‌دهیم /استیضاح راه دولت را تغییر نمی‌دهد

رئیس‌جمهور/11/:برای مشکل مطبوعات لایحه می‌دهیم /استیضاح راه دولت را تغییر نمی‌دهد

رئیس جمهور گفت: قول‌هایی که به مردم ، انجمن‌ها و اصناف دادیم را از یاد نخواهیم برد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به خبرنگار روزنامه‌ی شرق که پیغامی را درباره‌ی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به رئیس جمهور رساند و از نگرانی روزنامه نگاران صحبت کرد، یاد آور شد: جواب این پیغام این است که نگران نباشید. دولت به فکر تهیه لایحه‌ در این باره است و اگر ببینیم راه فعلی به نتیجه نمی‌رسد لایحه‌ای را تقدیم مجلس خواهیم کرد. البته دولت در بعضی زمینه‌ها باید با بقیه قوا همکاری کند و باید با یکدیگر هماهنگ شود که ممکن است، این تفاهم نیاز به زمان داشته باشد ما قول‌هایی که به مردم ، انجمن‌ها و اصناف داده‌ایم را از یاد نخواهیم برد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا به نیویورک سفر خواهد کرد و برای به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای چه اقداماتی انجام خواهد داد؟ اظهار کرد: سفرم به نیویورک هنوز مشخص نیست ، چون علاوه بر اجلاس سازمان ملل، برای اجلاس محیط زیست هم دعوت شده‌ام. اگر در این زمینه تصمیم گیری صورت بگیرد اعلام می‌کنیم و اگر بر فرض نروم حتما وزیر خارجه به نیویورک خواهد رفت. قرار است در نیویورک وزرای 1+5 با هم ملاقات کنند و قبل از آن هم مذاکرات کارشناسی صورت خواهد گرفت.امیدوارم از فرصت فضای سازمان چه در بحث مسائل هسته و چه در روابط با کشورهای دنیا استفاده کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانسه که درباره‌ی فشارها به دولت مثل استیضاح وزیر علوم ، دستگیری یگانه صالحی روزنامه نگار و یا مطرح شدن بحث ماهواره‌ها، و این که بعضی‌ها علنا جلوی دولت ایستاده‌اند اظهار کرد: در کشور نظرات واحد وجود ندارد ونظرات مختلفی است نهادهای مختلف مسئولیت‌هایی دارند و در چارچوب اختیارات خوداقداماتی انجام می‌دهند. در ایران مجلس این حق را دارد که اگر احساس کند وزیری وظیفه‌اش را درست انجام نداده از او سوال کند ودر نهایت رای بدهد. ما از استیضاح نگرانی نداشته‌ایم ونداریم. چون استیضاح راه دولت را تغییر نخواهد داد.

وی ادامه داد: من همان سفارش‌هایی را که به آقای فرجی دانا کرده بودم یعنی ایجاد فضای آرامش در دانشگاه، رفتن از کمیت به سمت کیفیت و شایسته سالاری در عزل و نصب‌ها به جای تفکر جناحی. همانها را به وزیر بعدی هم خواهم گفت. من قولی به مردم دادم و از آنچه از قانون اساسی درک می‌کنم این است که مبنای اجرا قانون است و ما هم به راهمان همینگونه ادامه خواهیم داد.این که استیضاح برای مقابله با دولت بوده باشد را هنوز حس نکرده‌ام. در ظاهر هم مجلس سوالاتی داشت استیضاح کرد و چون قانع نشد بر اساس رای اکثریت به وی رای عدم اعتماد داد. ما هم تسلیم قانون هستیم.

روحانی با بیان اینکه ممکن است نظرات در کشور واحد نباشد، اضافه کرد: ممکن است کسانی به جد حامی دولت باشند بعضی ها هم حمایت کنند و هم نقد و بعضی‌ها هم مخالف باشند و این اشکالی ندارد و در کشور ما پذیرفته است. آنچه از نظر ما قابل قبول نیست تخریب و یا سنگ پیش پای مجریان گذاشتن است. اگر کسی بخواهد لباس زیبای نقد بر تن کند و در عمل تخریب انجام دهد آن لباس را از تن او در می‌آوریم و به مردم می‌گوییم که واقعی نیست.

اگر کسی بخواهد لباس زیبای نقد بر تن کند و در عمل تخریب انجام دهد آن لباس را از تن او در می‌آوریم

رئیس جمهور همچنین بیان کرد: نقد مورد استقبال ماست ولو اگر تند باشد؛ اما تخریب قابل قبول نیست. من در این یک سال نسبت به نقد بسیار باحوصله بودم اما نشان دادم نسبت به تخریب قاطع خواهم بود. چون تخریب یعنی علیه ملت قدم برداشتن. اقلیت حق نقد دارد اما حق تخریب ندارد و هم اکثریت وهم دولت در مقابلش خواهد ایستاد. احساس ما این است که اکثریت قاطع مردم حامی دولت هستندو نظرسنجی‌ها هم همین را نشان می‌دهد.

اقلیت حق نقد دارد اما حق تخریب ندارد

وی افزود: ما در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ، اقتصادی و سیاست خارجی دراین یک سال خودمان را موفق می‌دانیم. البته هر دستگاهی مشکلات خاص خودش را دارد.

ادامه دارد

کد N474578

وبگردی