آفتاب

ˈگالووی ˈ نماینده ضد اسراییلی انگلیس از بیمارستان مرخص شد

ˈگالووی ˈ نماینده ضد اسراییلی انگلیس از بیمارستان مرخص شد

لندن- ایرنا- ˈجورج گالوویˈ سیاستمدار و نماینده پارلمان انگلیس که به دلیل اظهارات ضد اسراییلی اش، شب گذشته در لندن مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته بود، روز شنبه از بیمارستان مرخص شد.

گفته می شود جورج گالووی 59 ساله نماینده مردم برادفوردغربی در پارلمان انگلیس براثر شدت ضربات وارده احتمالا دچار شکستگی فک و نیز بروز آسیب در قفسه سینه اش شده باشد.

پلیس انگلیس امروز( شنبه ) با اشاره به مرخص شدن گالووی از بیمارستان مرکزی لندن عنوان کرد که فرد ضارب که یک بریتانیایی 39 ساله می باشد، همچنان در بازداشت بسر می برد.

سخنگوی پلیس انگلیس گفت که تحقیقات درباره علت حمله به نماینده پارلمان این کشور در یکی از خیابان های لندن ادامه دارد.

سخنگوی گالووی شب گذشته گفت که این حمله ظاهرا مرتبط با سخنان این نماینده پارلمان درباره اسراییل بوده است چرا که فرد حمله کننده شعارهایی در ارتباط با هلوکاست می داد.

در عکسی از جورج گالووی که امروز ( شنبه ) بر روی شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشانه های ضرب و شتم بر روی صورت وی کاملا مشهود است.

مقام های رسمی انگلیس تاکنون درخصوص این حادثه موضعیگیری نکرده اند.

یک سخنگوی پلیس یورکشایرغربی هفته پیش عنوان کرده بود که به دنبال شکایت دو نفر از «گالووی» که در سخنانی گفته بود شهر برادفورد، باید از کالاهای اسرائیلی، خدمات و دانشگاهیان و حتی گردشگران صهیونیست پاک شود، وی مورد بازجویی پلیس قرار گرفته است.

گالووی اخیرا در جمع فعالان حزب ˈاحترامˈ در شهر لیدز که فیلم آن در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شده است، گفته بود: برادفورد باید به یک «منطقه عاری از اسرائیل» تبدیل شود.

این نماینده پارلمان انگلیس با بیان اینکه ˈما حتی خواهان گردشگران اسرائیلی در برادفورد هم نیستیمˈ، تصریح کرد: ˈما این رژیم غیرقانونی، وحشی و غیراهلی که خود را اسرائیل می نامد، قبول نداریم.ˈ

گالووی روزنامه نگار سابق که به حمایت از مردم فلسطین شهره است، در اکتبر گذشته نیز در سخنانی در دانشگاه آکسفورد، از رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم نژاد پرست یاد کرده بود.

جورج گالوی که هر پنج شنبه شب مجری برنامه پرطرفدار کامنت شبکه جهانی پرس تی وی است، در سال 2008 میلادی نیز یکبار دیگر در لندن مورد حمله قرار گرفته بود.

اروپام** 4** 1552**5981
کد N474557

وبگردی