آفتاب

رییس جمهور/8/:براساس قانون عمل خواهیم کرد و نه توهمات

رییس جمهور/8/:براساس قانون عمل خواهیم کرد و نه توهمات

رییس جمهور کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر مبنی بر قرارگرفتن افراد، نفت‌کش‌ها و شرکت‌ها در لیست تحریم‌ها و پاسخ احتمالی رییس جمهور به این عملکرد گفت: آنچه من گفتم تحریم غیرقانونی و تجاوز به حقوق ملت ایران است و ما با همه وجود در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، روحانی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران ادامه داد: البته که ما تحریم را دور می‌زنیم و حتی برخی از این تحریم‌ها را که در حوزه دارویی و غذایی است غیربشری می‌دانیم و در برابر هرگونه تحریمی ایستادگی می‌کنیم و برای آن‌ها راه حل پیدا خواهیم کرد.

روحانی خاطرنشان کرد:‌کاری که آمریکایی ‌ها انجام می‌دهند به بهانه دور زدن تحریم‌ها توسط ایران کار زشتی بوده و با روح مذاکرات همراه نیست در حالی‌که ما در حال مذاکره برای توافق نهایی هستیم بنابراین این‌گونه اعمال با سیاست حل معضلات جهانی سازگار نیست و همچنین موجب بی‌اعتمادی‌های بیشتر توسط مردم کشورمان می‌شود. بنابراین خوب بود آمریکایی‌ها با اعمال و رفتارشان تاحدی زمینه اعتماد را فراهم می‌کردند تا این اعتماد در آینده شکل بگیرد اما اعمال و رفتار آن‌ها بی‌اعتمادی‌ها را عمیق‌تر می‌کند.

رییس جمهور کشورمان همچنین این کار آمریکا را بر خلاف تفاهمات و روح توافق ژنو دانست.

به گزارش ایسنا خبرنگار شبکه خبر درخواست مطرح کردن سوال دیگری داشت که رییس جمهور گفت که باید به یک سوال جواب بدهیم.

در ادامه این نشست خبرنگار روزنامه کیهان سوالی درخصوص تاکید رهبری بر فاصله‌گذاری دولت با فتنه گران مطرح کرد که ایشان فرمودند خط قرمز را فتنه است که رییس جمهور پاسخ داد: همه نکاتی که مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان فرمودند برنامه‌ریزی و اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: مسائلی که مربوط به مسائل سال‌های گذشته است براساس قانون عمل خواهیم کرد و اگر کسی محکومیتی دارد و آن محکومیت برای آن است که از حقوق اجتماعی توسط دادگاه محروم شده قطعا ما به قانون عمل می‌کنیم. اما اینکه یک آقایی در یک عکسی بوده و دلیل آن حضور در آن عکس و در آن تجمع مشخص نیست ما براساس این توهمات او را از حقوق اجتماعی محروم نمی‌کنیم.

روحانی در ادامه با تاکید بر حکم دادگاه برای محرومیت افراد از حقوق اجتماعی ادامه داد: هرکه بگوید که این آقا کجاست و کجا می‌خواسته باشد معیار نیست و معیار ما فقط قانون است و آنچه رهبری فرمودند که حتما وزرا به فرمایشات ایشان عمل می‌کنند و ما در دولت نیز فرمایشات ایشان را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد.

ادامه دارد

کد N474523

وبگردی