آفتاب
رییس کمیسیون اروپا:

اتحادیه اروپا آماده اعمال تحریم های شدید علیه روسیه است

اتحادیه اروپا آماده اعمال تحریم های شدید علیه روسیه است

تهران-ایرنا- رییس کمیسیون اروپا روز شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای تشدید تحریم ها علیه روسیه در مورد بحران اوکراین بوده اما در عین حال خواهان توافق سیاسی برای پایان دادن به تقابل در اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، ˈخوزه مانوئل باروسوˈ رییس کمیسیون اروپا در کنفرانسی خبری در بروکسل با حضور پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین گفت: ما آماده دادن پاسخی قاطعانه و تدابیر آشکار علیه روسیه هستیم اما در عین حال در ها برای حصول راه حل سیاسی باز است.

این مقام ارشد کمیسیون اروپا تصریح کرد: هرگونه تشدید تحریم ها علیه روسیه هدفش تشدید تحریم ها نیست بلکه وادار کردن مسکو برای مذاکره است.

باروسو تاکید کرد: اتحادیه اروپا خواهان تقابل و درگیری نیست. این عاقلانه نیست که ما بار دیگر شاهد اغاز جنگ سرد دیگری باشیم.

رییس جمهوری اوکراین نیز در این کنفرانس خبری افزود: وی از نشست رهبران اتحادیه اروپا در روز شنبه انتظار دارد که درخواست رسمی به کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا برای اتخاذ تحریم های جدید که بتوان در صورت نیاز آنها را اجرایی کرد، بدهد.

رییس کمیسیون اروپا همچنین گفت که این کمیسیون پیشتر چندین گزینه را برای پیشنهاد به کشورهای عضو در این رابطه در اختیار داشته است.

باروسو به روسیه هشدار داد که اتحادیه اروپا آماده است از اصول خود در تقابل شکل گرفته در مورد بحران اوکراین دفاع کند.

این مقام ارشد اروپا خواستار دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران اوکراین پیش از آنکه این بحران به ˈ نقطه بدون بازگشتˈ برسد، شد.

رییس کمیسیون اروپا افزود: روسیه نباید عزم و اراده اروپایی ها را دست کم بگیرد.

روابط مسکو و کی یف به دنبال الحاق شب جزیره کریمه به قلمرو روسیه و تشدید ناآرامی ها در شرق اوکراین به شدت تیره شده است.

رسانام**9234**1010
کد N474366

وبگردی