آفتاب
ابراهیمیان در پاسخ به ایلنا:

شورای‌نگهبان در مورد تعیین شرط سنی خبرگان رهبری وظیفه‌ای بر عهده ندارد

شورای‌نگهبان در مورد تعیین شرط سنی خبرگان رهبری وظیفه‌ای بر عهده ندارد

اگر در مورد نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان سوالی وجود داشته باشد ما پاسخ خواهیم داد اما تا انتخابات این مجلس بیش از یکسال وقت داریم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌ شورای‌نگهبان در مورد تعیین شرط سنی خبرگان رهبری وظیفه‌ای بر عهده ندارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، نجات‌الله ابراهیمیان در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه نظر شورای نگهبان پیرامون اظهارات اخیر برخی در خصوص گذاشتن شرط سنی برای انتخابات مجلس خبرگان چیست؟ گفت: این شورا در مورد انتخابات مجلس خبرگان دو وظیفه داشته و دارد؛ اول اینکه قانون مربوط به نحوه انتخاب اعضای خبرگان توسط فقهای شورای نگهبان تصویب شده و پس از آن به موجب قانون اساسی هر گونه اصلاح و تصویب مقررات جدید بر عهده خود مجلس خبرگان است.

وی افزود: اگر در مورد نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان سوالی وجود داشته باشد ما پاسخ خواهیم داد اما تا انتخابات این مجلس بیش از یکسال وقت داریم.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه شرایط انتخاب‌شوندگان توسط اعضای مجلس خبرگان تعیین می‌شود، گفت: شورای نگهبان در مورد کنترل این شرایط نقشی ندارد و اگر اظهار نظری در مورد شرایط انتخاب‌شوندگان صورت گرفته است باید جزئیات آن را از نهاد خبرگان کسب اطلاع کنیم چرا که شورای نگهبان در این مورد وظیفه‌ای برعهده‌ای ندارد.

کد N473710

وبگردی