آفتاب
سخنگوی شورای نگهبان:

ضرورتی نسبت به تفسیر جدید از اصل 113 وجود ندارد

ضرورتی نسبت به تفسیر جدید از اصل 113 وجود ندارد

سخنگوی جدید شورای نگهبان گفت: تفاسیری درباره اصل 113 که در مورد وظیفه رئیس جمهور در نظارت بر اجرای قانون اساسی است وجود دارد و فعلاً ضرورتی نسبت به تفسیر جدید از این اصل احساس نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نجات‌الله ابراهیمیان در اولین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی جدید شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در این باره افزود: این اصل در شورای نگهبان پرونده‌ای دارد و در رابطه با این اصل تفسیری به‌عمل آمده است.

وی با بیان اینکه برخی تفاسیر در این زمینه مربوط به قبل و برخی مربوط به بعد بازنگری در قانون اساسی است افزود: آخرین تفسیری که در این اصل آمده مربوط به 17/ 3/ 91 است، منتها اگر مجریان قانون،‌ مجلس یا دولت به این نتیجه رسیدند که زوایای پنهانی در اجرای این اصل وجود دارد، یک راه این است که متنی را در قالب طرح یا لایحه تهیه کنند و در آن پیچیدگی‌های اصل 113 را عنوان کنند.

وی افزود: حدود اختیارات رئیس جمهور در مورد اجرای قانون اساسی در تفاسیر به عمل آمده در این اصل مشخص شده، ولی اگر احساس شود هنوز در رابطه با آن پیچیدگی وجود دارد، برخی مقامات حق درخواست تفسیر این اصل را دارند.

ابراهیمیان گفت:‌ فعلاً تفاسیری داریم که ضرورتی نسبت به ارائه تفسیر جدید در این اصل احساس نشده است.

ادامه دارد ...

کد N473707

وبگردی