آفتاب
مشاور رئیس سازمان اوقاف:

امامزادگان از غربت در آمده‌اند

امامزادگان از غربت در آمده‌اند

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در امور حوزه‌های علمیه با تاکید بر این‌که «وقف در دنیای امروز بالنده‌تر شده است» جایگاه موقوفات را در پرداختن به سبک زندگی ایرانی اسلامی اثرگذار دانست.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در امور حوزه‌های علمیه با تاکید بر این‌که «وقف در دنیای امروز بالنده‌تر شده است» جایگاه موقوفات را در پرداختن به سبک زندگی ایرانی اسلامی اثرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، حجت‌الاسلام جلال رضوی در جمع خبرنگاران در کرمانشاه گفت: وقف در دنیای امروز بالنده، متحرک و اثرگذار است و امید است روز به روز شاهد شکوفایی و بالندگی کشور در این زمینه باشیم.

وی با بیان این‌که «وجود موقوفات فراوان در کشور و بویژه در استان کرمانشاه دلالت بر تدین مردمان این دیار دارد» جایگاه موقوفات را در پرداختن به سبک زندگی ایرانی اسلامی اثرگذار ارزیابی کرد.

وی با بیان این‌که «امروز رساله‌های دانشگاهی در شناخت فرهنگ وقف و جایگاه رقبات در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار گرفته‌اند» گفت: پرداختن رساله‌های دانشگاهی در شناساندن فرهنگ وقف و وجود دروسی مثل وقف و جایگاه رقبات در حوزه‌های علمیه می‌تواند نقش مهمی در شناساندن فرهنگ وقف در جامعه و ترغیب مردم به سوی پرداختن به این سنت حسنه داشته باشد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: به نظر می‌رسد برپایی سلسله نشست‌هایی با موضوعات ترویج فرهنگ وقف در جامعه می‌تواند در راستای ترغیب مردم به فرهنگ وقف اثرگذار باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که «اداره حوزه‌های علمیه با سابقه بیش از هزار سال همیشه با موقوفات بوده است» گفت: امروز نیز شاهد توسعه موقوفات برای حوزه‌های علمیه در سراسر استان‌ها هستیم و در این راستا کمیته‌های پیگری موقوفات فعال شده‌اند.

رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد قطب‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان، این تاکیدات را نشان دهنده اندیشه‌های مثبت ایشان دانست و گفت: بر اساس آمارهای موجود استان کرمانشاه به لحاظ توجه به مقوله قطبیت فرهنگی در کنار بقاع متبرکه و امامزادگان در بین سایر استان‌ها رتبه بالایی دارد.

وی با بیان این‌که «از ابتدای پیدایش اسلام و از ربع قرن نخست پیدایش اسلام امامزادگان و منسوبین به خاندان عصمت و طهارت همچون نگینی خاک ایران اسلامی را در آغوش کشیده‌اند، امامزادگان را تزیین‌گر سرزمین ایران دانست.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از بقاع متبرکه و آستان امامزادگان به عنوان محل اجتماع مردم برای شناخت توحید، معرفت اندوزی و خدامحوری نام برد و گفت: امروز با اقدامات خوب صورت گرفته در راستای بهسازی و ترمیم بقاع متبرکه شاهد این هستیم که امامزادگان از غربت در آمده‌اند و امنیت، رفاه و آسایش خاصی برای عبادت در این اماکن فراهم شده است.

وی از برگزاری مراسم بزرگداشت امامزادگان به عنوان مکتبی در راستای تبیین جایگاه خاندان عصمت و طهارت یاد کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌ها در شناخت جایگاه شامخ آن‌ها از اهیمت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام

کد N473706

وبگردی