آفتاب

نماینده ورزقان: جهاد دانشگاهی پل بین صنعت و دانشگاه باشد

نماینده ورزقان: جهاد دانشگاهی پل بین صنعت و دانشگاه باشد

نماینده مردم ورزقان در مجلس، با بیان اینکه خدمات جهاد دانشگاهی در تمامی زمینه‌ها قابل تقدیر است گفت: جهاد دانشگاهی باید پل بین صنعت و دانشگاه باشد و دانش تجربی را به صورت علم عملی و صنعتی در اختیار جامعه قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، الهوردی دهقان در مراسم رونمایی از سیستم روشنایی خورشیدی در منطقه ییلاقی شهرستان ورزقان که توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی نصب و راه‌اندازی شده است، با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های جهاددانشگاهی وجود ندارد، گفت: بهترین زمینه‌ای که جهاددانشگاهی می‌تواند در آن حضور فعال داشته باشد، ایجاد ارتباط بین صنعت و علم است و تولید علم و تبدیل آن به تکنولوژی مورد نیاز جامعه باید از جمله فعالیت‌های مورد بازنگری این نهاد انقلابی قرار گیرد.

وی، گفت: جهادگران دانشگاهی می‌توانند احیای صنعت کشور را اولویت اصلی کار خود قرار دهند تا یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری که رونق تولید داخل با رویکرد علوم بومی است، مرتفع شود.

دهقان همچنین به سیستم روشنایی خورشیدی و طراحی یخچال خورشیدی توسط جهادگران دانشگاهی اشاره کرد و افزود: این خدمات جهاددانشگاهی قابل تقدیر است و می‌تواند ما در ارائه خدمات به جمعیت عشایر یاری نماید.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید آمار دقیقی از عشایر ساکن در منطقه ورزقان در فصل ییلاق داشته باشیم اظهار داشت: عشایر در تولید گوشت و لبنیات جایگاه ممتازی دارند و دانستن جمعیت ساکن عشایر در منطقه می‌تواند ما را در ارائه خدمات بهتر و با کیفیت به این قشر زحمت کش یاری نماید.

دهقان در ادامه به فرهنگ سازی برای اسکان عشایر اشاره کرد و افزود: اگر بتوان عشایر را در هر دو منطقه ییلاق و قشلاق به نوعی اسکان داد به گونه‌ای که همان شغل‌های خود را ادامه دهند هیچ اشکالی ندارد.

نماینده مردم ورزقان در شورای اسلامی افزود: با توجه به خدماتی که عشایر ارائه می‌کنند و در مقابل رنج بسیاری که متحمل می‌شوند می‌توان در فصل ییلاق نیز با فرهنگ سازی مناسب اقدام به مکان‌یابی مناسب کرد و سپس با تامین امکانات زیر بنایی و تهیه سر پناه خدمات مناسبی را به عشایر ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N473585

وبگردی