آفتاب
تحولات یمن/

طرح رئیس جمهوری یمن برای پایان بحران فردا ارائه می شود/ انتقاد شدید عضو انصارالله به قطعنامه شورای امنیت

طرح رئیس جمهوری یمن برای پایان بحران فردا ارائه می شود/ انتقاد شدید عضو انصارالله به قطعنامه شورای امنیت

همزمان با انتقاد شدید یکی از اعضای جنبش انصارالله از صدور قطع نامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه اعترضات دولتی، مشاور رئیس جمهوری یمن اعلام کرد که "هادی" طرح خود را برای حل و فصل بحران موجود فردا اعلام می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از "فارس السقاف" مشاور "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری یمن اعلام کرد که وی طی ساعات آتی طرح خود را برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران موجود در یمن ارائه خواهد کرد.

سقاف در این خصوص افزود: طرح پیشنهادی هادی شامل بازنگری در تصمیم حذف یارانه از مشتقات نفتی، تشکیل دولت وحدت ملی و آغاز گفتگوهای ملی است.

وی تاکید کرد که هادی این طرح را روز یکشنبه در یک نشست ارائه می کند.

 از سوی دیگر به دنبال صدور قطعنامه شورای امنیت برای پایان دادن به اعتراضات ضد دولتی یمن، "علی البخیتی"عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله اعلام کرد که صدور چنین قطعنامه ای از سوی سازمان ملل منجر به تشدید بحران و افزایش تنشها میان معترضان و دولت کنونی یمن خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته در موضعی همسو با کشورهای غربی از حوثی های یمن خواست که به اعتراضات خود علیه دولت این کشور پایان دهند. این شورا همچنین به کشورهای خارجی نسبت به دخالت در امور داخلی یمن هشدار داد.

کد N473517

وبگردی