آفتاب

ابومرزوق: حرف‌های عباس هیچ کمکی به وحدت فلسطینی‌ها نمی‌کند

ابومرزوق: حرف‌های عباس هیچ کمکی به وحدت فلسطینی‌ها نمی‌کند

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به اظهارات اخیر محمود عباس که در آن حماس را مسئول طولانی شدن جنگ در نوار غزه دانسته بود، گفت: اظهارات عباس خدمتی به وحدت ملی فلسطین نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌و‌گو با قدس پرس در واکنش به اظهارات اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اظهارات عباس خدمت به وحدت ملی فلسطین و جنگ ما علیه اسرائیل و نتایج آن نیست. عباس پیش از آنکه حرف بزند باید شرایط و اوضاع را بسنجد. برای اولین بار فلسطینی‌ها در جنگ و پذیرش مشروط پایان آن با هم متحد شدند، اما امروز عباس می‌خواهد این دستاورد را از بین ببرد و در زمانی که غزه پیروزی خود را جشن می‌گیرد این اظهارات موجب اختلافات مجدد می‌شود.

وی افزود: عباس باید در دیدگاه‌ها و مواضعش بازنگری کند. در حال حاضر ایراد چنین اظهاراتی از عباس و رییس جنبش فتح به جا نیست و ما باید منافع مردم فلسطین را بر منافع حزبی ترجیح بدهیم.

ابومرزوق اتخاذ اقداماتی از سوی حماس علیه فتح را تکذیب کرد و گفت: فتح نقش زیادی در مقابله با نیروهای اسرائیلی و توافق آتش‌بس داشته است. در حال حاضر سرنوشت وحدت فلسطین به دست عباس است. وی می‌تواند به دولت رامی‌ حمدالله نخست‌وزیر دولت تکنوکرات فلسطین اجازه بدهد تا ماموریت خود در غزه از جمله بازسازی آن را انجام دهد چرا تشکیلات خودگردان اقداماتی فوری برای حل تمامی مسائل اتخاذ نمی‌کند؟ ما نیاز شدیدی به اظهاراتی غیر از این اظهارات و اقدامات و روشی غیر از این روش داریم.

وی در خصوص اتهاماتی که از سوی عباس بر جنبش حماس وارد شده گفت: مسئولیت ملی رها کردن اتهام‌ها و ادامه توافق‌ها را می‌طلبد.

محمود عباس عصر پنجشنبه در گفت‌و‌گویی تلویزیونی حماس را مسئول طولانی شدن جنگ در نوار غزه دانسته و گفته بود که حماس بر بررسی و گفت‌و‌گو در خصوص درخواست‌ها پافشاری کرد و این مساله موجب طولانی شدن جنگ شد.

عباس همچنین ضمن متهم کردن حماس به سلطه بر کمک‌هایی که به نوار غزه ارسال شده، گفته بود: دولتی در سایه در نوار غزه وجود دارد که اگر ادامه یابد وحدت میان فلسطینی‌ها را از بین می‌برد.

انتهای پیام

کد N473347

وبگردی