آفتاب

اوباما با واگذاری 10 بالگرد آپاچی به مصر موافقت کرد

اوباما با واگذاری 10 بالگرد آپاچی به مصر موافقت کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود از موافقت رئیس جمهوری آمریکا با واگذاری 10 بالگرد آپاچی به قاهره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با اعطای 10 بالگرد آپاچی به دولت مصر موافقت کرد. قرارداد تحویل بالگردهای نظامی آمریکا به مصر پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در این کشور به حال تعلیق درآمده بود.

این قرارداد شامل 10 بالگرد آپاچی است و مصر پیش از این اعلام کرده بود برای انجام عملیات مبارزه با تروریسم در صحرای سینا و تامین امنیت مرزها و از بین بردن گروه های افراطی مسلح به آنها نیاز دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه اعلام کرد که "جان کری" وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با "سامح شکری" همتای مصری خود، وی را در جریان موافقت باراک اوباما با اعطای 10 بالگرد آپاچی به قاهره موافقت کرده است.

جان کری در این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که آمریکا نقش مصر در حمایت از صلح و مبارزه با تروریسم در منطقه را ارج می نهد و بر این باور است که بالگردهای آپاچی یکی از نیازهای مهم ارتش مصر برای مقابله با گروه های افراطی و تروریستی است.

گفتنی است وزارت امور خارجه مصر در ماه مارس از دولت آمریکا خواسته بود به دلایل امنیتی و برای مقابله با ناامنی بالگردهای آپاچی را در اختیار قاهره قرار دهد اما باراک اوباما با این درخواست مخالف کرده بود.

کد N473334

وبگردی