آفتاب

پیام دردمندانه پاپ فرانسیس به رئیس جمهوری عراق

پیام دردمندانه پاپ فرانسیس به رئیس جمهوری عراق

رهبر کاتولیک‌های جهان در نامه‌ای به رییس‌جمهوری عراق خواستار پایان اذیت و آزارهای خصمانه علیه مسیحیان و دیگر اقلیت‌های مذهبی شده و از رهبران سیاسی خواست تا به بحران انسانی عراق خاتمه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه‌ هافینگتون پست، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در این نامه به فؤاد معصوم، رییس‌جمهوری عراق گفت: در حالی که شاهد آزار و اذیت‌های اعمال شده علیه مسیحیان و دیگر اقلیت‌های مذهبی هستیم که به خاطر تخریب خانه‌ها و مکان‌های مذهبیشان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند، با قلبی آکنده از درد از شما خواهش می‌کنم تا به این اقدامات خصمانه و بحران انسانی پایان دهید.

کاردینال فرناندو فیلونی، نماینده رسمی پاپ فرانسیس در عراق در جریان سفر اخیرش به این کشور این پیام رهبر کاتولیک‌های جهان را به دست فؤاد معصوم رساند. پاپ فرانسیس پیشتر از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز خواسته بود تا برای پایان دادن به این بحران مداخله کند.

پاپ فرانسیس در چند روز گذشته در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران افشا کرد که آماده است تا برای دستیابی به راه‌حلی برای ناآرامی‌ها و خشونت‌های کنونی در عراق، به این کشور سفر کند.

پاپ فرانسیس با تایید حمله نظامی برای توقف "تهاجم ظالمانه" شبه‌نظامیان داعش و حملات آن‌ها به اقلیت‌های مذهبی در عراق، تعجب بسیاری از روحانیان را برانگیخت.

پاپ فرانسیس گفت: در این موارد هنگامی که یک تهاجم ظالمانه وجود دارد تنها می‌توانم بگویم که متوقف کردن مهاجمان ظالم قانونی و مشروع است. من به واژه "توقف" تاکید می‌کنم. من نمی‌گویم "بمب" با "ایجاد جنگ" تنها به واژه "توقف" تاکید می‌کنم.

در 100 سال اخیر این شفاف‌ترین حمایت و تایید از استفاده از اقدامات نظامی از سوی یک پاپ محسوب می‌شود.

پارلمان ایتالیا نیز در چند روز گذشته از پیشنهاد ماتئو رنتسی، نخست‌وزیر این کشور برای ارسال کمک‌های نظامی به کردهای عراق که در حال مبارزه با شبه‌نظامیان داعش هستند، حمایت کرد.

انتهای پیام

کد N473269

وبگردی