آفتاب
رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی:

همه قوا، دستگاه ها و نیروهای مسلح کارکنان دولت هستند

همه قوا، دستگاه ها و نیروهای مسلح کارکنان دولت هستند

رئیس جمهور با اشاره به این که وقتی می گوییم دولت منظورمان 20 تا 30 نفری که در هیات دولت دور هم جمع شده و آیین نامه تصویب می‌کنند نیست، گفت: همه قوا، دستگاه ها و نیروهای مسلح کارکنان دولت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور در جشنواره شهید رجایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت یادآور نام، خاطره و ایثار شهیدان بزرگ رجایی و باهنر و سایر دولتمردانی است که اجر و مزد خود را از طریق شهادت و دستیابی به فیض الهی گرفته اند.

وی افزود: یاد امام به عنوان راهبر کاروان بزرگ انقلاب، استقلال و آزادی این سرزمین و نیز یاد شهیدانی که با ایثار آنها انقلاب و نهضت اسلامی به پیروزی رسید و شهیدانی که هشت سال از انقلاب اسلامی دفاع کردند و نیز ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده عزیز آنها که در راه این نظام، استقلال و عزت این سرزمین تلاش کردند را گرامی می داریم.

روحانی ادامه داد: اگر بگوییم شهید رجایی و باهنر از دولتمردان نمونه نه تنها دوران انقلاب که تاریخ این سرزمین بوده و هستند اغراق و مبالغه نکرده ایم.

وی با اشاره به این که از قبل از انقلاب که با این عزیزان آشنا بودم و بعد از انقلاب به دلیل همکاری و مسئولیت های مختلف آنها را می شناختم، شاهد بودم که تا روزهای پایان زندگی پرافتخارشان در خلوص و تواضع و مردم داری و فداکاری هیچ چیزی کم نداشته و روز به روز این روند آنها رو به افزایش بود، گفت: رجایی رئیس جمهور، رجایی نخست وزیر، رجایی نماینده مجلس با رجایی مبارز و تحت شکنجه در زندان های پهلوی و رجایی دستفروش در بازار تغییری نکرد، رجایی همان رجایی بود که سراسر زندگی اش رجا، امید، پاکی و فداکاری بود.

رئیس جمهور افزود: باهنر به عنوان یک اندیشمند، دانشمند و روحانی مبارز از روزی که در کنار شهید بهشتی و دیگران تلاش می کرد تا در زمینه کتاب های درسی در دوران پهلوی برای آموزش و پرورش این سرزمین قدم بردارد تا روزی که به عنوان عضو جامعه مبارز روحانیت ایران و تا بعد از انقلاب و نمایندگی مجلس و نخست وزیری در این کشور همواره کارهایش را با هنرمندی انجام داد، بی هنری در سراسر زندگی این مرد بزرگ دیده نشد.

وی ادامه داد: به شهید رجایی ها، باهنرها و همه شهدای بزرگ از دولت اسلامی از روز اول انقلاب تا به امروز افتخار کرده و به روح بلند آنها درود می فرستیم و از خدا می خواهیم که راه و مسیر آنها را ادامه دهیم، اهداف و آرمان های بلند آنها که اهداف امام، ملت و انقلاب بود را پاس داریم.

روحانی با اشاره به جشنواره شهید رجایی گفت: این جشنواره به عنوان تجلیل از خدمات برگزیدگان از دستگاه اجرایی است که البته این برگزیدگان کاملا ًنمادین هستند والا اگر بخواهیم برگزیده ها را در یک فضا جمع کنیم هم فضای وسیعی لازم است و هم زمان بلند تا نام آنها را برده و از آنها تجلیل کنیم.

وی افزود: وقتی می گوییم دولت، یعنی همه کارکنان هستند، مقصود از دولت هیات دولت یا آن 20 تا 30 نفری که هفته ای چند بار دور هم جمع می‌شوند و آیین نامه تصویب کرده و بر کشور نظارت می‌کنند نیست بلکه دولت یعنی همه آنهایی که برای اجرای برنامه دولت و مطالبات و خواست مردم به عنوان کارکنان نظام تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: همه دستگاه ها از قوه قضائیه و مقننه تا نیروهای مسلح کارکنان دولت هستند، هر کاری در این کشور انجام می‌شود نه کار رئیس جمهور و نه کار وزرا است بلکه آن خدمت تعلق به همه دارد.

وی گفت: اگر در کنار دولت قوه مقننه نباشد تا قانون لازم مورد نیاز ما تصویب نشده و برنامه ها از سوی این قوه به تصویب نرسد یا بودجه سالانه تصویب نشود چگونه می توانیم به مردم عزیز خدمت کنیم؟ اگر نیروهای مسلح از مرز و بوم این کشور دفاع نکنند بدون امنیت اجتماعی نمی توان در این کشور کاری را به سامان رساند.

ادامه دارد....

کد N473149

وبگردی