آفتاب

حمایت دولت از برخی خودروسازان

حمایت دولت از برخی خودروسازان

براساس اهداف مندرج در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404، دولت مکلف به حمایت از برخی از شرکتهای خودروسازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این سند قید شده که شرکتهای خودروسازی سبک با ظرفیت اسمی حداقل صد هزار دستگاه و فروش سالانه حداقل 65 درصد این میزان و تخصیص حداقل دو درصد فروش به عنوان بودجه تحقیق و توسعه، در اولویت حمایت دولت قرار می‌گیرند.

همچنین شرکتهای خودروسازی تجاری با ظرفیت اسمی 15 هزار دستگاه و فروش سالانه 65 درصد این میزان و تخصیص حداقل دو درصد فروش به عنوان بودجه تحقیق و توسعه، در اولویت حمایت دولت قرار می‌گیرند.

براساس بخش دیگری از سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404، شرکتهای قطعه‌ساز و مجموعه‌ساز با سهم بازار داخل مرتبط حداقل 25 درصد و تخصیص حداقل دو درصد فروش به عنوان بودجه تحقیق و توسعه در اولویت حمایت دولت قرار خواهند گرفت.

سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ایران 1404 توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده و در آستانه ابلاغ به مرتبطان با این صنعت قرار دارد.

براساس اهداف این صنعت در سال 1404 صنعت خودروی ایران باید در جایگاه نخست منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم جهان قرار داشته باشد.

انتهای پیام

کد N473142

وبگردی