آفتاب

پشت پرده یک جنایت کثیف + تصاویر و فیلم

پشت پرده یک جنایت کثیف + تصاویر و فیلم

با افزایش تحرکات گروههای تروریستی داعش و النصره در سوریه بنظر میرسد سناریو جدید توسط این گروهها در حال اجراست و از سوی دیگر روزنامه واشنگتن‌پست گزارش میدهد که تروریستهااز روش های مورد استفاده سازمان سیا برای شکنجه گروگان ها و اسرایش استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  از زمانی که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه 2170 را علیه داعش و النصره تصویب کرد تحرکات این دو گروه تروریستی در سوریه افزایش یافته است به گونه ایی که النصره روز چهارشنبه  43 نیروی پاسدار صلح سازمان ملل را در جولان به اسارت گرفت و 80 نیروی دیگر این سازمان را نیز به محاصره  خود در آورد و داعش نیز همزمان با این اقدام بیش از 160 سرباز سوری را در رقه اعدام کرد. در این که هر دو عملیات تروریستی است تردیدی نیست اما با این حال عمق و گستره جنایت اعدام سربازان سوری به مراتب بیشتر از اسارت نیروهای پاسدار صلح است چرا که امیدی برای آزادی این افراد وجود دارد ضمن اینکه مشخص است که هدف النصره از اسارت کلاه آبی های سازمان ملل باج گیری است نه قتل آنها  . با این حال بررسی رویکرد خبرگزاری های غربی نشان می دهد که واکنش و حساسیت آنها به اسارت کلاه آبی ها به مراتب بیشتر از قتل عام بیش از 160 سرباز سوری بوده است و برای مثال فرانس پرس در حالی که در خصوص اسارت کلاه آبی ها به بمباران خبری دست زده است اما در خصوص قتل عام سربازان سوری تنها به یک خبر کوتاه بسنده کردند.

از افزایش تحرکات داعش و النصره در سوریه و واکنش خبرگزاری ها و محافل غربی به آن چند نکته قابل استنباط است. نخست این که این خبرگزاری ها به تبع مواضع دولت های متبوع خود همچنان رویکرد دوگانه را در قبال گروههای تروریستی دنبال می کنند و دوم اینکه داعش و النصره ظاهرا بر اساس یک طرح و نقشه قبلی سعی می کنند با افزایش جنایات خود در سوریه به هر طریق ممکن پای مداخله نظامی غرب و ناتو را به سوریه بازکنند تا شاید بتوانند آن را در مسیر اهداف ناکام خود و همپیمانان عربشان علیه دولت سوریه منحرف کنند .



خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی از قول منابع آگاه گزارش داده گروه تروریستی داعش از روش‌های مورد استفاده سازمان سیا برای شکنجه گروگان‌ها و اسرایش استفاده می‌‌کند.

بر اساس این گزارش که روز پنحشنبه در این روزنامه به چاپ رسیده این گروه دست‌کم 4 نفر از گروگان‌هایش، از جمله «جیمز فولی»، خبرنگاری که چندی پیش سر بریده شد را به روش «غرق مصنوعی» شکنجه کرده است.
داعش از روش های سازمان سیا برای شکنجه استفاده می کند

روش شکنجه مصنوعی از جمله روشهای اختصاصی سازمان سیا برای بازجویی از مظنونان دستگیر شده در ارتباط با حادثه 11 سپتامبر سال 2001 است.

یکی از منابع مورد استناد واشنگتن‌پست درباره استفاده از روش غرق مصنوعی که روان‌شناسان سازمان سیا آن را به طور اختصاصی برای شکنجه‌های این سازمان طراحی کرده‌اند می‌‌گوید: «آنها دقیقاً می‌دانستند چطور باید این کار را انجام دهند.»

یک منبع دیگر که درباره زمان اسارات جیمز فولی اطلاعاتی دارد تأیید کرده که نیروهای  داعش وی را به روش‌های مختلف، از جمله با غرق مصنوعی شکنجه کرده‌اند. اف‌ بی‌آی و سازمان سیا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست در ادامه این گزارش تصریح کرده منتقدان استفاده از روش غرق مصنوعی بارها هشدار داده‌اند که استفاده از این روش، آمریکایی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد و ممکن است برخی از دشمنان آمریکا از همین روش بر علیه مردم این کشور استفاده کنند.
کد N473132

وبگردی