آفتاب

ابولا به سنگال رسید

ابولا به سنگال رسید

تهران – ایرنا – بیماری مرگبار ابولا که تاکنون بیش از یک هزار و 500 نفر را در غرب آفریقا به کام مرگ کشیده، سنگال را نیز درگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری ˈفرانسهˈ، نخستین نمونه تایید شده از ابتلا به ابولا روز گذشته (جمعه) در سنگال گزارش شد.

انتشار خبر، این مورد تایید شده بدان معناست که شمار کشورهای درگیر با ابولا در غرب آفریقا به 5 کشور افزایش یافته است.

وزیر بهداشت سنگال اعلام کرد که نخستین بیمار ابولا در کشورش یک جوان گینه ای است که بلافاصله پس از شناسایی در بیمارستان داکار بستری شد و حال وی رضایت بخش است.

گفته می شود که این مرد در بیمارستانی در ˈکوناکریˈ (پایتخت گینه) مبتلا شده و پیش از بسته شدن مرز زمینی در تاریخ 21 آگوست (30 مرداد) به سنگال سفر کرده است.

مقامات سنگال اکنون می کوشند تا مسیر حرکت فرد بیمار را ردگیری کرده و مانع از انتشار این ویروس مرگبار شوند.

سازمان بهداشت جهانی جدیدا هشدار داده است که شمار مبتلایان به این بیماری مهلک روز به روز در حال افزایش است.

در این میان دانشمندان اعلام کرده اند که نخستین واکسن احتمالی در برابر ابولا هفته آینده بر روی انسان آزمایش خواهد شد. این واکسن توسط شرکت داروسازی ˈگلکسو اسمیت کلاینˈ و دولت آمریکا تولید شده است.

ارقام و آمار روز پنجشنبه سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که جلوگیری از انتشار سریع ابولا بودجه ای بالغ بر 490 میلیون دلار می طلبد.

این سازمان همچنین اعلام کرد که شمار مبتلایان به این بیماری تا پیش از کنترل همه گیری احتمالا به 20 هزار نفر خواهد رسید.

بر اساس آمار 26 آگوست (4 شهریور)، یک هزار و 552 نفر در اثر ابتلا به این بیماری در 4 کشور غرب آفریقا—سیرالئون، لیبریا، گینه و نیجریه—فوت کرده اند.

در این میان لیبریا با 694 مورد مرگ و میر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و سیرالئون با 422 مورد فوت، گینه با 430 مورد و نیجریه با 6 مورد، در رتبه های بعدی قرار دارند.

جمهوری دمکراتیک کنگو نیز 2 مورد تایید شده از ابولا را گزارش کرده اما مقامات این کشور اصرار دارند که این موارد به شیوع کنونی این بیماری در غرب آفریقا ارتباطی ندارد.

خاورم**9156/1275
کد N473042

وبگردی