آفتاب
یک کارشناس حوزه مسجد:

فراموشی آرمان آزادی مسجدالاقصی آسیب‌زننده است

فراموشی آرمان آزادی مسجدالاقصی آسیب‌زننده است

یک کارشناس حوزه مسجد گفت: فراموش کردن آرمان آزادی مسجدالاقصی در جامعه اسلامی بسیار خطرناک و آسیب زننده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص اهمیت روز جهانی مساجد اظهار کرد: روز جهانی مساجد به دلیل واقعه تاریخی که در آن به وقوع پیوسته است خط مشی جامعه اسلامی را به خوبی ترسیم می‌کند.

وی افزود: مسجد سوزی آن هم توسط صهیونیست‌ها دشمنی واقعی دنیای اسلام را به مسلمانان نشان می‌دهد.

این کارشناس حوزه مسجد ادامه داد: مسجدی هم که صهیونیست‌ها به آن هتک حرمت کرده‌اند مسجد الاقصی قبله نخستین مسلمانان جهان است و این نشان دهنده عمق دشمنی آن‌ها با فرهنگ و تمدن اسلامی است.

بصیری به تلاش اسرائیل برای نابود کردن نمادهای اسلامی و ادیان ابراهیمی در مسجدالاقصی اشاره و تصریح کرد: اسرائیلی‌ها که خطر اسلام را به خوبی حس کرده‌اند در سال‌های اخیر نمادهای اسلامی و دیگر ادیان ابراهیمی را در مسجد الاقصی تخریب کرده‌اند و به دنبال جایگزین کردن نمادهای جعلی در آنجا هستند.

وی کودک کشی اسرائیل را عاملی بر فاصله داشتن این رژیم با انسانیت دانست و تاکید کرد: اسرائیلی‌ها با کشتن زنان و کودکان بی گناه غزه نشان دادند که هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند.

این کارشناس حوزه مسجد با بیان این‌که «سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات صهیونیست‌ها خفت بار است» تصریح کرد: مجامع بین‌المللی هر گاه که منافع استکبار جهانی در خطر باشد در برابر نقض آشکار حقوق بشر سکوت می‌کنند و سکوت آن‌ها در برابر جنایات صهیونیست‌ها بسیار خفت بار و درد ناک است.

وی فراموشی آزادی مسجد الاقصی را آسیب زننده دانست و خاطرنشان کرد: آزادی مسجد الاقصی از دست صهیونیست‌ها یکی از مهم‌ترین آرمان‌های مسلمانان است و فراموشی این آرمان بسیار خطرناک و آسیب زننده است.

این کارشناس حوزه مساجد تشکیل امت واحده اسلامی را راه شکست اسرائیل دانست و گفت: صهیونیست‌ها در برابر وحدت جامعه اسلامی بی‌دفاع هستند و اگر مسلمانان جهان این واقعیت را به خوبی درک کنند اسرائیل نابود خواهد شد.

انتهای پیام

کد N473037

وبگردی