آفتاب
جلیلی مطرح کرد،

افزایش اعتماد مردم به دولت بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم

افزایش اعتماد مردم به دولت بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس کاهش شکاف بین دولت و مردم و افزایش اعتماد مردم به دولت و وعده‌های دولت را بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم در یک ساله گذشته عنوان کرد.

اسماعیل جلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: دولت یازدهم بعد از استقرار تلاش کرده در دو محور سیاست خارجی و اقتصاد اقدامات جدی بعمل بیاورد که خوشبختانه در هر دو بخش هم توانسته با موفقیت عمل کند.

وی با بیان اینکه دولت در مدیریت تورم موفق بوده یادآور شد: البته در بخش‌هایی مثل کمک یا ارائه تسهیلات مناسب و تحرک‌بخشی به حوزه تولید، دولت تا حدودی نسبت به اهداف برنامه‌ی خود موفق عمل نکرده است اگرچه رئیس‌جمهور گفته سال 93 را برای تحرک‌بخشی به تولید هدف قرار داده و ما امیدواریم این بخش از فعالیت‌های دولت در سال 93 به سرانجام برسد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس یادآور شد: در حوزه سیاست خارجی و سناریوها و استراتژی‌های دولت در این حوزه، تاحدود زیادی آرامش نسبی در نظام بین‌المللی ایجاد شده و به نوعی قدرت چانه‌زنی کشور در مذاکرات افزایش یافته لذا می‌توان گفت این بخش از عملکرد دولت با اهداف و برنامه‌ها تا حدود زیادی منطبق بوده است.

جلیلی ادامه داد: متأسفانه در حوزه فرهنگی آن طوری که انتظار بود تمرکز بر فرهنگ دینی و بومی اتفاق نیفتاده و شاهد مدعای ما وضعیت ناهماهنگی است که در شهرستان‌ها و استان‌ها وجود دارد و نوعی بی‌تحرکی و کم‌تحرکی در این بخش به چشم می‌خورد و اینها نشان می‌دهد دولت نتوانسته برنامه‌های مناسبی در این بخش ارائه کند لذا هنوز حوزه فرهنگ در حاشیه است و باید سریع‌تر باید به ساماندهی مطلوب برسد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خواستار نقش‌آفرینی دولت در حوزه اقتصاد بین‌الملل شد و افزود: دولت باید با تقویت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای حضور پررنگ‌تر و سهم‌بری بیشتر از بازار بین‌المللی زمینه‌سازی کند البته صنایع پتروشیمی و نفت ما در این بخش خوب عمل کرده‌اند اما صنایع مادر مثل خودروسازی، فولاد و چرم هنوز نتوانسته‌اند سهم اصلی را به دست بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: دولت همچنین در بخش سیاست داخلی و ایجاد رویکرد انسجام‌بخشی به فعالیت‌های گروه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کار زیادی در پیش دارد تا بتواند فارغ از تندروی‌ها شرایطی را ایجاد کند تا آن‌ها حضور فعال‌تری در بخش‌های مختلف داشته باشند.

انتهای پیام

کد N472915

وبگردی