آفتاب

وزیر دفاع ژاپن خواستار بودجه 48.7 میلیارد دلاری شد

وزیر دفاع ژاپن خواستار بودجه 48.7 میلیارد دلاری شد

وزیر دفاع ژاپن برای سال مالی آتی خواستار بودجه بی سابقه 48 میلیارد و 700 میلیون دلاری برای توسعه توان نظامی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع ژاپن امروز جمعه خواستار افزایش 3.5 درصدی بودجه دفاعی این کشور به میزان 48 میلیارد و 700 میلیون دلار شد.

در صورت تصویب، این رقم بیشترین بودجه نظامی ژاپن خواهد بود. بودجه نظامی ژاپن برای سومین سال پیاپی افزایش می یابد و این به دلیل تمایل "شینزو آبه" نخست وزیر این کشور برای افزایش توان نظامی توکیو به دلیل اقدامات نظامی چین و فعالیت پکن در دریای چین است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، بخش اصلی بودجه سال آتی وزارت دفاع ژاپن صرف افزایش تدابیر حفاظتی از جزیره کیوشو خواهد شد که از جزایر جنوبی این کشور تا سواحل تایوان امتداد دارد.

ژاپن برای آنکه در زمینه نظامی از چین عقب نماند علاوه بر افزایش بودجه نظامی و همچنین استقبال از ادامه حضور نظامیان آمریکایی، در پی خرید جنگ افزارهای پیشرفته نیز هست.

به گزارش مهر، فعالیت های نظامی چین و افزایش توان دفاعی این کشور بهانه ای شده تا دیگر کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن، تایلند، کره جنوبی و تایوان و حتی هند در پی افزایش توان نظامی خود باشند.

همین امر نیز تبدیل به بهانه ای مهم برای آمریکا شده تا حضور خود در این منطقه از جهان را با عنوان دفاع از همپیمانان در باربر اقدامات چین افزایش بدهد. 

 

 

 

کد N472327

وبگردی