آفتاب

تازه ترین اتهام ناتو علیه روسیه درباره اوکراین

تازه ترین اتهام ناتو علیه روسیه درباره اوکراین

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با انتشار عکس هایی، روسیه را به دروغگویی در خصوص تحرکات نیروهای نظامی خود در اوکراین متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ساعاتی بعد از انتشار این عکس ها، آمریکا به شدت از عملکرد روسیه درباره اوکراین انتقاد و "سامانتا پاوز" نماینده آمریکا در سازمان ملل، نیز مسکو را به دروغ پردازی در مورد تحرکات نظامیان خود در مرز با اوکراین متهم کرد.

پاور در انتقاد خود از روسیه گفت: روسیه در شورای امنیت همه چیز را گفت به غیر از حقیقت.

اما "ویتالی چورکین" نماینده روسیه در سازمان ملل، با رد این موارد گفت: بهتر است آمریکا دخالت در امور داخلی اوکراین را متوقف کند. عکس های ارائه شده مربوط به نیروهای داوطلب در شرق اوکراین هستند نه نیروهای ارتش روسیه.

از نوامبر سال گذشته کشورهای غربی با روسیه بر سر اوکراین تنش دارند. مداخله اروپا و آمریکا در امور داخلی کی یف موجب شده تا بحران این کشور همچنان لاینحل باقی بماند. علاه بر آن حملات ارتش اوکراین به مواضع جدایی طلبان در شرق این کشور موجب شده تا وضعیت انسانی حاکم بر این مناطق بغرنج تر از قبل شود.

در این میان دولت غرب گرای اوکراین برای تحریک کشورهای غربی در راستای حمایت بیشتر از کی یف مدعی شده اسنادی در دست دارد که نشان می دهد روسیه در فصل زمستان اقدام به قطع صادرات گاز به کشورهای اروپایی می کند.

دامن زدن به این شایعه بدون شک تنش های جدیدی را میان روسیه و غرب به وجود می آورد چون کشورهای اروپایی 30 درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می کنند.

کد N471879

وبگردی