آفتاب
حریت خبر داد:

مذاکرات ترکیه و قطر با داعش برای آزادی گروگان های لبنانی

مذاکرات ترکیه و قطر با داعش برای آزادی گروگان های لبنانی

ترکیه و قطر در حال مذاکره با داعش برای آزادی گروگان های لبنانی هستند که توسط این گروه تروریستی در مرز سوریه و لبنان ربوده شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، گویا مهلتی که داعش برای مذاکره در خصوص آزادی گروگان های لبنانی تعیین کرده بود رو به پایان است، اما با این وجود برخی شخصیت ها خواستار تمدید این دوره برای سه روز دیگر شده اند.

در همین رابطه "شیخ سالم رافی" رئیس پیشین کمیته علمای مسلمان در لبنان، از "ابوطلال حمد" فرمانده داعش در منطقه قلمون سوریه درخواست کرده تا مهلت تعیین شده برای مذاکره در خصوص گروگان های لبنانی را سه روز دیگر تمدید کند تا قطر و ترکیه فرصت رایزنی در این خصوص را داشته باشند.

این در حالی است که دولت لبنان معتقد است داعش اقدام به کشتن گروگان های لبنانی خود نمی کند. در روز 23 آگوست روزنامه السفیر گزارش داد که تعدادی از نیروهای امنیتی لبنان بعد از درگیری ایجاد شده میان گروه های افراطی و ارتش لبنان در مرز این کشور با سوریه ربوده شده اند.

هنوز مشخص نیست که آیا داعش با رایزنی های انجام شده از سوی ترکیه و قطر برای آزادی این افراد موافقت خواهد کرد یا خیر . داعش در هفته های اخیر به سبب کشتن یک گروگان آمریکایی تحت حملات شدیدی قرار گرفته به طوریکه حتی امکان حمله آمریکا به مواضع این گروه در سوریه نیز وجود دارد.

کد N471861

وبگردی