آفتاب

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: نتانیاهو در جنگ غزه شکست خورد

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی: نتانیاهو در جنگ غزه شکست خورد

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به شدت از سخنان بنیامین نتانیاهو درخصوص اینکه وی عملیات غزه را "پیروزی" خوانده بود، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ اسحاق هرتسوگ، ‌رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعتماد اسرائیلی‌ها را از بین برد؛ خصوصا اعتماد آن دسته از کسانی که در جنوب و نواحی نزدیک به نوار غزه زندگی می‌کنند.

وی گفت: ارتش اسرائیل جنگ غزه را برد اما کابینه اسرائیل شکست خورد. این دولت در هر زمینه‌ای شکست خورده است؛ مخصوصا در زمینه اقتصادی و دیپلماسی.

اسحاق هرتسوگ در اظهاراتی تصریح کرد: بازنده جنگ غزه دولت اسرائیل بود و سخنان نتانیاهو در کنفرانس خبری روز گذشته واقعا تاسف‌آور بود.

این در حالی است که نتانیاهو و موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانسی خبری مدعی شدند که ارتش اسرائیل ضربات سختی به حماس و زیرساخت‌های آن طی 51 روز جنگ در غزه وارد کرده است.

درگیری غزه روز سه‌شنبه پس از توافق طرف اسرائیلی و فلسطینی بر سر آتش‌بس به پایان رسید و به هفت هفته فاجعه انسانی در غزه که 2140 کشته و 11 هزار و 100 زخمی بر جای گذاشت، پایان داد.

نتانیاهو و یعالون به سبب عملکرد ناموفق در جنگ غزه و تن دادن به توافق آتش‌بس با مقاومت به شدت از سوی مقامات دولت اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. اکثریت صهیونیست‌ها معتقدند که اسرائیل در این جنگ شکست بزرگی از حماس خورده است.

در تازه‌ترین نظرسنجی به عمل آمده از صهیونیست‌ها 59 درصد اعلام کرده‌اند که بازنده جنگ اسرائیل بوده و تنها 32 درصد از عملکرد نتانیاهو اعلام رضایت کرده‌اند و 59 درصد گفته‌اند که عملکرد وی بسیار ناموفق بوده است.

انتهای پیام

کد N471602

وبگردی