آفتاب
در آستانه تمرینات مشترک نظامی میان ایتالیا و رژیم صهیونیستی/

درخواست مردم غزه از ایتالیا: ˈاسراییلˈ را مسلح نکنید

درخواست مردم غزه از ایتالیا: ˈاسراییلˈ را مسلح نکنید

رم- ایرنا- مردم غزه در آستانه تمرینات مشترک نظامی میان ایتالیا و رژیم صهیونیستی در ماه آینده میلادی، از دولت رم خواستند که از مسلح کردن این رژیم که ناقض حقوق بین المللی و پیگیر سیاست های بی رحمانه در قبال فلسطینیان است، خودداری کند.

مردم غزه در روزهای اخیر با پیوستن به کمپین جنبش بین المللی ˈBdsˈ (بایکوت، سلب سرمایه گذاری و تحریم)، از دولت ایتالیا به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا خواستند که از فروش سلاح های جنگی به رژیمی که همواره حقوق بین المللی را زیر پا گذاشته و با سیاست های بی رحمانه به کشتار غیر نظامیان فلسطینی و حتی کودکان و فعالان صلح طلب می پردازد، و همچنین از اجرای رزمایش مشترک با آن خودداری کند.

روزنامه ایتالیایی ˈایل فاتو کوئوتیدیانوˈ دراین باره نوشت: ده ها فلسطینی در غزه با حمل پلاکاردهایی با شعار ˈایتالیا ، فروش اسلحه به اسراییل بس استˈ خواستار توقف صدور اسلحه به اسراییل شده و از دولت رم خواستند که از مانور مشترک نظامی با رژیم صهیونیستی که قرار است در ماه سپتامبر در جزیره ˈساردنیاˈ در غرب ایتالیا برگزار شود، خودداری کند.

اهالی غزه با شرکت در این کمپین، تصاویری از خود را با شعارنوشته هایی علیه همکاری نظامی ایتالیا و اسراییل؛ با پشت زمینه ویرانه های منازل مسکونی، مدارس، بیمارستان ها و بندر، منتشر کردند.

همچنین از ایتالیا خواسته شد که از آموزش خلبانان اسراییلی خودداری کرده و با مردم غزه و مظلومان اعلام همبستگی کند.

به عقیده شبکه ایتالیایی خلع سلاح، ایتالیا نخستین فروشنده اروپایی تسلیحات به اسراییل محسوب می شود و در سال 2012 مجوز صدور سلاح به ارزش 470 میلیون یورو به اسراییل را صادر کرد که بیش از دو برابر کل سلاح های فروخته شده از سوی المان و فرانسه به آن رژیم است.

رزمایش نظامی مشترک ایتالیا و اسراییل شامل تمرینات مشترک هوایی در جزیره ساردنیا در غرب ایتالیا می شود . وزارت دفاع ایتالیا پیشتر اعلام کرد که جنگنده های اف-15 و اف-16 نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر آینده در جزیره ساردنیا بمب های مشقی یک تنی پرتاب می کنند.

حسگرهای رادار از نوع ˈگابیانوˈ، محصولات مربوط به پهپاد و توپ های دریایی 76 میلیمتری که در تهاجم علیه غزه استفاده شد، از اقلام ارسالی ایتالیا به فلسطین اشغالی است.

سازمان ˈامرجنسیˈ Emergency ایتالیا نیز پیشتر از دولت این کشور خواست که همدست رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان نباشد و فروش تسلیحات به اسراییل را متوقف کند.

این سازمان اعلام کرد: ایتالیا در میان کشورهای اتحادیه اروپا، اصلی ترین فروشنده سیستم های نظامی به اسراییل است. ما از دولت ایتالیا می خواهیم که براساس قانون اساسی این کشور که جنگ را رد می کند، همدست این خشونت دیوانه وار نباشد و توافق همکاری نظامی با اسراییل و همچنین برنامه آتی تمرینات مشترک نظامی هوایی را بی درنگ لغو کرده و از فروش سیستم های نظامی به آن براساس قانون 185/90 (که فروش اسلحه به کشورهایی که حقوق بشر را نقض کرده و یا در جنگ هستند ، منع می کند) و همچنین ماده 11 قانون اساسی (که جنگ را رد می کند)، خودداری کند.

علاوه بر همکاری نظامی میان ایتالیا و ارتش اسراییل، شرکت هواپیماسازی ایتالیا اخیرا نخستین هواپیماهای آموزشی ام 346 را تحویل رژیم صهیونیستی داد که قرار است جایگزین هواپیماهای Ta- 4 شوند و گفته می شود تا سال 2016 میلادی مجموعا 30 فروند از این نوع جنگنده های آموزشی را به اسراییل تحویل خواهد داد.

گفتنی است که دولت ایتالیا تجاوزات رژیم صهیونیستی به عزه را محکوم نکرده و تنها برخی حملات را غیر قابل قبول خوانده است.

ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا صرفا حملات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و ساختمان های سازمان ملل در غزه را غیر قابل قبول خوانده است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل یک دولت فلسطینی افزود: مهم این است یک دولت وحدت ملی در فلسطین شکل گیرد که مورد قبول همه فلسطینیان باشد و توان تضمین شرایط بهتر زندگی را در داخل مرزهایش داشته باشد و بتواند به عنوان یک مخاطب قرار گیرد.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین در بیانیه ای ضمن استقبال از توافق آتش بس اخیر در غزه اعلام کرد: حال نیاز به آغاز مذاکرات برای آتش بس دراز مدت و توافق سیاسی باثبات است. توافق برای آتش بس در غزه برمبنای پیشنهاد مصر، باید راه را برای مذاکرات سیاسی که به حل درگیری ها در خاورمیانه منجر شود، هموار سازد.

وی افزود: حال اسراییل و فلسطینی ها باید مذاکرات برای رسیدن به یک آتش بس دراز مدت و یک توافق سیاسی را برای حل باثبات درگیری ها، آغاز کنند.

پس از گذشت 51 روز از درگیری ها میان مقاومت اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت دو هزار و 140 فلسطینی (578 کودک، 261 زن و 102 سالمند) و بیش از 11 هزار مجروح (بیش از سه هزار کودک، 994 زن و 388 سالمند) شد، حماس روز سه شنبه اعلام کرد که با رژیم صهیونیستی در باره برقراری آتش بس دراز مدت به منظور پایان دادن به تهاجم هفت هفته ای ارتش این رژیم به غزه به توافق رسیده است.

اروپام*1*461** 2017
کد N471398

وبگردی